رشد 3 درصدی حضور دانش آموزان مدارس غیردولتی استان بوشهر

رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش گفت: رشد کمی دانش آموزان مدارس غیردولتی در استان بوشهر از 7درصد به10درصد رسیده است.

کد مطلب: ۶۸۸۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش در همایش مدیران و موسسان مدارس و مراکز غیردولتی استان بوشهر اظهار کرد: رشد کمی دانش آموزان مدارس غیردولتی در استان بوشهر از 7درصد به10درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین نهاد اجتماعی بوده و نیاز است این آموزش برای بخش های خصوصی تسهیل شود، تصریح کرد: اگر کشوری به آموزش و پرورش معتقد باشد و حرف اول تصمیم گیران به آموزش و پرورش اختصاص داشته شود بدون شک آن کشور با مشکلات کم تری روبرو است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: طرح کتابخانه کلاسی برای عادت دادن دانش آموزان به مطالعه در دوره ابتدایی و متوسطه اول اجرا می شود که سازمان روی این طرح حساسیت بیشتری دارد همانگونه که خواندن و نوشتن یک طرح اکتسابی است عادت به مطالعه هم یک امر اکتسابی است.

زینی وند عنوان کرد: جامعه ما از کتاب فاصله دارد و با وجود هزینه های گزاف در بحث نمایشگاه که ارزش بالایی هم دارد ولی با پایه گذاری مطالعه در مدارس این شکل مرتفع می شود.

وی افزود: اگر مسئولین بر توسعه و ایجاد صندوق حمایت مدارس غیردولتی که الزام است ما را کمک نکنند مدارس ما نمی توانند در بیمه معلمان غیردولتی نقشش را به خوبی ایفا کند.

زینی وند عنوان کرد: اولین اولویت قانونی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، الزام نهادهای موازی که بحث تعلیم و تربیت ارتباط دارند و هر کدام گوشه ای پیش دبستانی تاسیس کرده است به رعایت دقیق قانون است.

وی ادامه داد: طبق قانون هیچ سازمانی حق تاسیس پیش دبستانی را ندارد و نیاز است که از آموزش و پرورش مجوز بگیرد زیرا ساحت های تربیتی سند تحول باید آموزش داده شود و اگر دانش آموزی در مراکز آموزش و پرورش نبوده باشند تلاش زیادی نیاز است تا این موضوع جبران شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حتی با وجود کمبود نیروی انسانی قانون مکلف کرده است که آموزش و پرورش استان یک مدیر یا یک معاون در اختیار مدارس غیردولتی قرار دهد.

رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آگاهی بخشی اطلاع رسانی و همدلی با اولیا در بحث برنامه ریزی آموزشی باید رویکرد اصلی باشد، گفت: در موضوع مدارس راه دور هم 45هزار محتوای الکترونیکی تولید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار