فیض در نوزدهمین مانور سراسری زلزله:

مانور زلزله عملیاتی شدن مطالب درسی برای دانش‌آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مشاهده 6 مانور در طول دوران تحصیلی 6 ساله متوسطه می‌تواند مفید و اثرگذار باشد در این صورت دانش‌آموزان آنچه در کتاب‌های درسی آموخته‌اند را به عملی تجربه می‌کنند.

کد مطلب: ۶۸۸۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، مهدی فیض در نوزدهمین مانور سراسری زلزله که صبح امروز برگزار شد، در ابتدا با طرح سوالاتی از آموخته‌های دانش‌آموزان در خصوص مانور، اظهار کرد: در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در دوره‌های متوسطه اول و دوم مسائل مربوط به زلزله مطرح شده است.

وی ادامه داد: مانور سراسری زلزله به این منظور انجام می‌شود تا دانش‌آموزان آنچه در کتاب‌های درسی آموخته‌اند به عملی تجربه کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیان در این مانورها تجربیات خود را در مواجه با زلزله افزایش می‌دهند و مطالب درسی آن‌ها تثبیت می‌شود.

فیض تصریح کرد: مدارس ما سطوح مختلفی دارند که در مدارس پرجمعیت مانور زلزله برگزار می‌شود اما مدارس کم‌جمعیت به دلیل کسری پست سازمانی قادر به اجرای این مانور نیستند و نبود پست به کسری برنامه سرایت می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه برگزاری مانور سالی یکبار کم است، گفت: البته مشاهده 6 مانور در طول دوران تحصیلی 6 ساله متوسطه می‌تواند مفید و اثرگذار باشد ضمن اینکه این مانور یک روز درسی مدرسه را می‌گیرد که با توجه به حجم کتاب‌های درسی نمی‌توان انتظار تعطیلی بیشتر را داشت و باید فکری برای حجم کتب درسی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار