میرزاده به پانا خبر داد

کنکور مانعی برای آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تست زنی کنکور، خلاقیت و آموزش مهارت های زندگی را از دانش آموزان سلب کرده است.

کد مطلب: ۶۸۵۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
میر حمایت میرزاده در گفت‌ و گو با پانا، در مورد برگزاری جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص مساله حذف کنکور، اظهار کرد: در این جلسه که با حضور وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد بحث هایی مختلف راجع به حذف کنکور و دغدغه های نمایندگان در این مورد مطرح شد.
وی ادامه داد: برای اجرای کامل قانون حذف کنکور اظهاراتی مطرح شد همچنین تبعات کنکور برای جوانان و خانواده های آنها در این جلسه مورد توجه قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کنکور نظام آموزشی را تحت تاثیر قرار داده و خلاقیت و مهارت های زندگی تحت تاثیر تست زنی و کنکور قرار گرفته است که انتظار داریم تدابیری اندیشیده تا این برنامه برداشته شود.
میرزاده با اشاره به اینکه درخواست اولیه اجرای کامل قانون حذف کنکور بوده است، بیان کرد: اکنون دغدغه های نمایندگان در این مورد به وزرای علوم و آموزش و پرورش منتقل شد و منتظر هستیم تا اقدامات راهگشای آنها ارائه شود.
گفتنی است؛ بر اساس قانون مصوب سال 86، مقرر شد که کنکور تا سال 90 کاملا حذف شود اما قانون مذکور، سال 92 توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاح و چندین تکلیف بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور و آموزش و پرورش گذاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار