ریشه کنی بی سوادی در جامعه عشایری با افزایش پوشش تحصیلی

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری فارس گفت: بی سوادی در جامعه عشایری با افزایش پوشش تحصیلی در جامعه عشایری امکان پذیر است.

کد مطلب: ۶۸۵۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، نجفی در جلسه دوره آموزشی مدیران جدید، سرپرستان و معاونین امور عمومی مدارس شبانه روزی عشایرفارس که با حضور بیش از 100 نفر از مدیران جدید این اداره برگزار شده بود، گفت : توجه کافی به مدارس عشایری میتواند مسیر بازماندگان از تحصیل و بیسوادی را مسدود کند.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش دولتمردان جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر اقدامات موثری نظیر جایگزینی سیستم گرمایشی استاندارد به جای بخاری های مرسوم، تهیه و نصب وسایل ورزشی در مدارس شبانه روزی متوسطه و جایگزینی کانکس کلاسی به جای چادر عشایری صورت گرفته است .

نجفی در ادامه س کمبود سرانه آموزشی ، حذف سهمیه دانش آموزان عشایری از کنکور و نبود فضاهای ورزشی کافی و استاندارد را از مشکلات مدارس عشایری برشمرد .

فرهاد اسماعیلی معاون آموزشی آموزش و پرورش فارس گفت :استاد بهمن بیگی یک فلسفه عظیم تعلیم و تربیت ایجاد کرد و ما وظیفه داریم که به روشهای وی در تعلیم و تربیت توجه داشته باشم ما باید به دنبال افرادی نظیر بهمن بیگی باشیم و می بایست در نشر روشها و شیوه های آموزشی و تربیتی وی بکوشیم .

زائر مسئول مدارس شبانه روزی عشایری استان نیز گفت : رسیدگی یه وضعیت بهداشتی و ایمنی دانش آموزان در مدارس شبانه روزی از اهم وظایف سر پرستان است .

در ادامه این جلسه نکات ضروری و آیین نامه های مربوطه توسط معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش عشایر فارس تشریح شد و این کارگاه آموزشی یک روزه با پرسش و پاسخ به پایان رسید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار