آخرین وضعیت طرح "ممنوعیت ازدواج دختران زیر۱۳ سال" در گفتگو با ذوالقدر:

حکم فقهی در خصوص "ازدواج دختران زیر ۱۳سال"

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت طرح" ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال" گفت: اگر دختران زیر 13 سال به بلوغ عقلی نرسیده باشند، ازدواج آنها باطل است.

کد مطلب: ۶۸۲۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به طرح "ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال" اظهار داشت: یکی از طرح هایی که فراکسیون زنان پیگیری می کند، موضوع "ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال" است. فراکسیون زنان با ازدواج دختران در این سن مخالفت دارد ،ضمن اینکه تعداد ازدواج ها در زیر 13 سال کم است و تاکید ما در این طرح بر این است که ازدواج های زیر 16 سال ممنوع شود .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در طرح "ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال "هیچ نیت منفی نداریم و مطرح کردیم که در درجه اول در طرح مذکور به دنبال" ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال" هستیم و در این راستا تبصره هایی که با اذن پدر و دادگاه وجود دارد را اصلاح کنیم و پس از آن سن قانونی برای ازدواج را 15 سال قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اگر در سنین بین 13 تا 15 سال ازدواجی انجام می شود باید تحت شرایط خاص باشد به این معنی که بلوغ عقلی و جسمی احراز شود و بعد نامه پزشکی قانونی صادر شود. در واقع به دنبال روش های سخت گیرانه هستیم همانطور که در فرایند طلاق نیز فرایند سخت گیرانه اعمال می شود بنابراین مراحل سخت گیرانه نیز برای ازدواج دختران در این سن نیز اعمال شود.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سن بلوغ دختران در ایران گفت: در ایران سن بلوغ طبق آمار 12.5 سال در میان دختران است. طبق فتوایی که از آیت الله مکارم شیرازی گرفتیم اگر دختر 13 سال به بلوغ عقلی نرسیده باشد ازدواج او باطل است.

ذوالقدر ضمن ابراز امیدواری از به سرانجام رسیدن طرح "ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال" تأکید کرد: این طرح مراحل پایانی خود را طی می کند و امیدواریم که هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار