رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت و گو با پانا:

1.5تا 2.5درصد افراد تیزهوش هستند/تست زدن روش مناسب سنجش هوش نیست

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: باید خانواده ها بدانند که اگر فرزندشان تیزهوش نیست برای تحصیل در مدارس تیزهوشان آسیب می بینند.

کد مطلب: ۶۸۲۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه مهاجرانی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با تاکید بر اینکه تحصیل در مدارس تیزهوشان به یک فرهنگ سازی نیاز دارد، اظهار کرد: آفتی که اکنون دامن کشور را گرفته این است که تمام افراد فرزندان خود را تیزهوش می نامند که این موضوع واقعی نیست و در جامعه حدود 1.5 تا 2.5 درصد افراد تیزهوش هستند، سایر افراد سخت کوش به حساب می آیند که معادل تیزهوشی نیست.

وی کمک رسانه ها را در این فرهنگ سازی موثر دانست و ادامه داد: باید خانواده ها بدانند که اگر فرزندشان تیزهوش نیست برای تحصیل در مدارس تیزهوشان آسیب می بینند لذا باید ابزارهای سنجش را از حالت تست خارج کرده و هوش دانش آموزان را بسنجیم نه صرفا حافظه آن ها را.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان افزود: ایجاد تعادل بین این موضوع نباید به قیمت آسیب به دانش آموز اتفاق بیافتد باید در این فرآیند همه برنده باشند لذا در این موضوع نیاز به یک برنامه ریزی جدی داریم.

مهاجرانی وجود یک فضای همگن که به دانش آموزان برای بهترین انتخاب در خصوص مدرسه خود کمک کند را مهم ترین اقدام در این حوزه دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار