مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل

دانش حرفه ای در نگهداری از موزه های استان اردبیل یک ضرورت است

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به دلیل اهمیت و کارکرد موزه ها نیازمند دانش حرفه ای در احداث ، تجهیز و نگهداری از موزه ها هستیم.

کد مطلب: ۶۸۲۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، کریم حاجی زاده در نشست تخصصی موزه ها و مراکز علمی اردبیل کارکرد اصلی موزه‌ ها را مخزن حافظه تاریخ و فرهنگ ملت ‌ها دانست و افزود: بدون بازخوانی حافظه و با فراموشی آن ملت ‌ها قادر به اداره خود نخواهند بود .
وی تشریح کرد: همچنان که فردی که حافظه خود را از دست می ‌دهد، قادر به اداره خود نیست، ملت‌ ها نیز با فراموشی حافظه تاریخی خود قادر به اداره خود نخواهند بود .
حاجی زاده گفت: انسان ‌ها برای رصد تحولات زندگی خود از حافظه مدد می‌ گیرند و به مثابه آن ملت‌ ها نیز نیازمند حافظه ‌ای برای به یادسپاری تجربیات خود دارند .
وی افزود: موزه ‌ها مخازنی از تجربیات تاریخی و فرهنگی هستند و احداث ، تکمیل و نگهداری از موزه‌ ها از بنیادی‌ ترین اقدامات حفاظت تاریخی ملت‌ ها است .
گفتنی است:اردبیل به دلیل پیشنیه تاریخی دارای آثار فرهنگی و تاریخی فراوانی است .
تعداد موزه های استان اردبیل 13 مورد و تعداد موزه های زیرپوشش سازمان میراث فرهنگی نیز هشت مورد است که از این تعداد موزه شهر خلخال بدلیل تعمیرات و تامین تجهیزات فعلا تعطیل است .
موزه مفاخر دینی ، موزه تخصصی باستان شناسی ، موزه چینی خانه مجموعه شیخ صفی ، موزه مردم شناسی ، موزه صنایع دستی و موزه تاریخ طبیعی اردبیل گوشه هایی از تاریخ و تمدن این دیار را به نمایش گذاشته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار