زهره هراتیان:

اطلاعات ایفمارک درباره بازیکنان محرمانه است/ می‌خواهیم فوتبال رشد کند

زهره هراتیان، رییس ایفمارک در حاشیه برگزاری اولین کنگره بین‌المللی فوتبال گفت: در حال‌ حاضر هیچ مشکلی با تاج نداریم و سعی می‌کنیم همواره در جهت کمک به تیم ملی تعامل دوستانه‌ای با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ داشته باشیم.

کد مطلب: ۶۸۲۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به‌ گزارش ‌پانا، زهره هراتیان، رییس ایفمارک درباره مسائلی که قبلا بین ایفمارک و کارلوس کی‌روش پیش آمده بود و مبلغ یک میلیارد تومانی که در زمان کفاشیان به مرکز ایفمارک برای خرید تجهیزات از سوی فیفا اختصاص داده شده بود، به خبرنگاران اظهار کرد: ما همیشه سعی کرده‌ایم فضای دوستانه‌ای برقرار کنیم و با تعامل و گفت‌وگو مسائل و مشکلات خود را برطرف کنیم. حتی پروژه‌ ایفمارک که در زمان کفاشیان مطرح شد، پروژه‌ای بود که در آن زمان با حمایت فیفا و AFCتوانستیم در ایران دایر کنیم تا بتوانیم خدمات خوبی را از لحاظ پزشکی به تیم‌های ملی و باشگاهی ارائه دهیم. در حال‌ حاضر نیز که اگر شاهد برگزاری اولین کنگره بین‌المللی فوتبال هستید این کنگره برگرفته از همان زمان است که با ارتباطات خوبی که با فیفا داشتیم توانستیم میزبان برگزاری چنین کنگره‌ای را در ایران داشته باشیم.

وی گفت‌: در همان زمان فیفا مبلغ یک میلیارد تومان برای خرید وسایل و تجهیزات در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داد و ما توانستیم یکسری از تجهیزات این مرکز را از خارج از کشور وارد ایران کنیم. باید این را بگویم که در آن زمان فیفا مبلغ یک میلیارد تومان برای خرید وسایل و تجهیزات پزشکی ایفمارک در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داد تا ما بتوانیم وسایل لازم را از خارج کشور وارد ایران کنیم. این پروژه‌ مربوط به ایفمارک است و ارتباطی به بدهی‌های فدراسیون فوتبال ندارد.

هراتیان در ادامه‌ خاطر نشان کرد: در زمان کفاشیان هیچ پولی وارد ایران نشد و پولی که قرار بود فیفا برای خرید تجهیزات در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دهد در قالب همان مسائل در اختیار فدراسیون فوتبال گذاشته شد. بنابراین بودجه یک میلیارد تومان برای پروژه‌ ایفمارک در قالب وسایل تعریف شد.

رییس ایفمارک ‌اضافه کرد: سیاست مهدی تاج هرگونه که باشد ما همان را انجام می‌دهیم و من تصور می‌کنم که عملکرد ایفمارک با توجه به خدمات خوبی که برای تیم‌ ‌ملی و تیم‌های لیگ برتر به ویژه‌ در زمینه معاینات پیش از فصل انجام می‌دهند، امروز ارزشمند است و ما توسط این مرکز پزشکی توانسته‌ایم خدمات پزشکی خوبی را به تیم‌های پایه و رده‌های سنی ارائه دهیم. هدف ما این است که تیم‌ ‌ملی بهترین نتیجه‌ ممکن را کسب کند.

وی در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که گفته می‌شود برخی از بازیکنان لیگ برتر ترامادول استفاده می‌کنند یا دوپینگی هستند، گفت‌: مسائل دوپینگ مربوط به نادو است، ما از نظر اخلاق پزشکی این وظیفه را نداریم که بخواهیم اطلاعات مربوط به بازیکنان را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم. تنها مرجعی که می‌تواند اطلاع رسانی کند، خود مدیرعامل باشگاه است. ایفمارک تمام اطلاعات مربوط به بازیکنان را به صورت محرمانه در اختیار بازیکن و مدیرعامل باشگاه قرار می‌دهد تا در جریان مسائل مربوط به پزشکی قرار بگیرند.

هراتیان همچنین درباره موضوع مجتبی جباری، خاطر نشان کرد: شخصیت وی قابل احترام است و وی تنها بازیکنی بود که تمام اطلاعات مربوط به آسیب‌دیدگی‌ خود را در اختیار مرکز پزشکی ایفمارک قرار داد تا ما بتوانیم مشکلات این بازیکن حرفه‌ای را برطرف کنیم. باز هم باید این را بگویم که هر موضوعی در رابطه با این بازیکن به مدیرعامل باشگاه ارتباط دارد و ما نمی‌توانیم اسناد مربوط به این بازیکن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

وی در پایان درباره برگزاری اولین کنگره بین‌المللی فوتبال، اظهار کرد: برای این که بتوانیم خدمتی به فوتبال ایران داشته باشیم و ضمن پیشگیری بتوانیم از لحاظ خدمات درمانی بهترین خدمات پزشکی را در اختیار بازیکنان چه داخلی و چه خارجی قرار دهیم این مرکز تاسیس شد و امروز با برپایی اولین کنگره بین‌المللی فوتبال کلینیک سعی کردیم در شناسایی بهتر این مرکز گام موثری برداریم. قطعا این کنگره در ارتقای سطح علمی فوتبالمان به ویژه‌ مربیان و بازیکنان می‌تواند نقش موثری را ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار