در جلسه شورای هماهنگی ستاد بحران شهرستان نی ریز مطرح شد؛

شهرستان های جنوبی فارس نیازمند ایستگاههای هواشناسی هستند

در جلسه شورای هماهنگی ستاد بحران شهرستان نی ریز با اشاره به حوادث بارندگی و سیل سال گذشته بر لزوم تاسیس ایستگاه هواشناسی در مناق جنوبی و غربی استان تاکید شد و همچنین بر استقرار ماشین آلات سنگین این شهرستان در مواقع اضطرار تاکید شد.

کد مطلب: ۶۸۲۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس؛ جلسه شورای هماهنگی ستاد بحران شهرستان نی ریز به ریاست محمد رضا امیری فرماندار و با جضور روسای ادارات و عباسی معاون پشتیبانی اداره کل بنیاد مسکن استان فارس در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

علی راهوار معاون فرماندار در ابتدای این جلسه گفت: آماده سازی و جانمایی اقلام مورد نیاز در مواقع بحران توسط جمعیت هلال احمر می بایست در دستور کار قرار بگیرد.

وی بااشاره به حوادث سال گذشته عنوان داشت: بازرسی از گوراب های اطراف شهر نی ریز و روستاها و همچنین کنترل ونظارت بر معادن شن و ماسه هرچه سریعتر انجام شوند.

علیرضا حیدری مدیر منابع آب شهرستان نی‌ریز در ادامه جلسه از اجرای طرح های پیشگیری برای جلوگیری از سیل در منطقه قطرویه خبرداد.


وی در ادامه بااشاره به گوراب روستای صالح آباد بخش آباده طشک گفت: در این مکان سه گوراب وجود دارد که گوراب سوم نیاز است میزان سرریز و مسیر آب آن اصلاح شود.

عباسی معاون پشتیبانی اداره کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه جلسه با توجه به خسارت وارده به منازل روستایی و شهری در بارش باران های سال گذشته عنوان داشت: 30 میلیون تومان تسهیلات با سود 4 درصد با باز پرداخت 15 ساله برای منازل شهری و 20 میلیون تومان با سود 4 نیز برای منازل روستای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: 6 و 5 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به منازل شهری و روستایی اعطا خواهد شد.

بهنام مسوول اداره هواشناسی نی ریز نیز در ادامه گفت: پیش بینی ها حاکی از این است که بارندگی فصل پاییز خیلی پایینتر از حد نرمال است.

طبری بخشدار پشتکوه نیز در ادامه جلسه گفت: در زمان بارندگی با آب بندان روستاهای کهتویه و بهویه مواجه هستیم که عبور و مرور مردم این منطقه را مختل میکند.


رضائی بخشدار قطرویه در ادامه جلسه عنوان داشت : استقرار یک پایگاه هواشناسی در منطقه قطرویه مورد نیاز می باشد.


محمد حسین کچویی مدیر اورژانس نی ریز گفت: بکارگیری تمامی آمبولانس های سایر ادارات شهرستان در زمان بحران و همکاری با اورژانس را یادآور و همچنین در خصوص انتقال مصدومان در زمان های حساس را به شهرستان های همجوار خواستار شد.

امیری فرماندار نی ریز در خصوص پیشگیری و مقابله با حوادث در مواقع بحران عنوان داشت: دستگاههای گریدر نی ریز به هیچ عنوان در زمانی که خود شهرستان احساس نیاز میکند حق جابه جایی و استقرار در شهر دیگری را ندارند.


فرماندار نی ریز عنوان داشت: پلیس راه نیز از عبور و مرور خودرو های دارای مشکل فنی خودداری کند .

وی همچنین خواستار شد: بانک اطلاعات ماشین آلات خودروهای شهرستان تهیه شود.

امیری تصریح کرد: قانون مدیریت بحران می گوید هر امکانیکه در منطقه اعم از بخش خصوصی و دولتی وجود دارد باید مواقع بحران پای کار بیایند.

در پایان نیز مقرر شد: مانور آمادگی در مواقع بحران نیز هرچه سریعتر برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار