عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛

بحران در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در شهرداری تهران

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره جذب درباره منابع خارجی در پروژه های شهری گفت: در بخش جذب سرمایه گذاری داخلی و استفاده از سرمایه گذاری خارجی دچار بحران هستیم.

کد مطلب: ۶۸۲۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد

مجید فراهانی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به مطرح شدن موضوع استفاده از منابع خارجی در پروژه های شهری در جلسه اخیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهارداشت: در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه که با حضور مدیرکل سرمایه گذاری های دولت، نمایندگان اتاق بازرگانی، صاحب نظران حوزه سرمایه گذاری و مدیرن مرتبط شهرداری تشکیل شد به مهم ترین چالش های سرمایه گذاری در شهرداری تهران پرداخته شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر وضع مطلوبی در حوزه سرمایه گذاری وجود ندارد و در شورای پنجم بنا داریم دو وجه سرمایه گذاری داخلی و خارجی را برای پروژه های شهر تهران فعال کنیم. هم در بخش جذب سرمایه گذاری داخلی و هم در بحث استفاده از سرمایه گذاری خارجی دچار بحران هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت درآمدی شهرداری و هزینه های آن چاره ای نداریم جز اینکه هزینه های سرمایه گذاری را فعال کنیم. در بخش سرمایه گذاری خارجی مهم ترین مانع بحث تضمین سرمایه گذاری ها است که باید از سوی دولت تمدید و تضمین شود. در بخش سرمایه گذاری داخلی نیز مهم ترین مساله ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران داخلی است تا در پروژه ها سرمایه گذاری صورت گیرد.

فراهانی با تأکید بر ضرورت جذب سرمایه گذار در پروژه های شهری گفت: باید این روند را تسهیل و آماده سازی کنیم ضمن اینکه هر آنچه برای جذب سرمایه گذاری لازم است، می بایست فراهم شود تا پروژه های زیربنایی شهر تهران از طریق سرمایه گذاری پیش برود. بنابراین مربعی را در این جلسه بین کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، مدیران بلندپایه شهرداری، مجموعه سرمایه گذاری دولت و بانک شهر تشکیل داده ایم تا سرمایه گذاری ها تسهیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار