سردار جلالی:

فضای سایبری را به دقت بشناسیم/آماده سازی برای جنگ سایبری

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تهدیدات پیش روی ما تهدیدات سایبری هستند و ساختارها نیز به‌ سمت هوشمند شدن پیش می‌روند و باید در چنین محیطی خودمان را برای جنگ آماده کنیم.

کد مطلب: ۶۸۰۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سردار غلامرضا جلالی در چهارمین همایش جامع پدافند کشور با اشاره به اینکه برنده هر جنگ کسی است که رابطه بین مردم و حاکمیت را در دوران جنگ کنترل کند، گفت: شاهدیم که کشورها در جنگ‌های اخیر برنامه‌هایی برای این موضوع داشته و در کنار ارتش رسمی یک نیروی مردمی نیز برای دفاع از کشور خود دارند که در این زمینه همگام‌سازی رابطه میان مردم و نیروهای مسلح موضوعی است که باید به‌صورت ویژه‌ای به آن توجه شود.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح باید نسبت به تهدیدات همیشه به‌روز باشند و نمی‌شود برای مدتی طولانی از یک نوع سلاح و تجهیزات استفاده کرد بلکه باید در فضای امروز و آینده متوجه مجموعه‌ای از روندها بود که امکان پیشرفت در حوزه‌های مختلفی را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: آنچه در بخش نظامی در حال اتفاق است هوشمندسازی سامانه‌ها و ادغام فضای سایبری و تجهیزات نظامی است و فضای سایبر بعد پنجم جنگ‌های آینده است، یعنی در آینده و در حوزه جنگ با یک فضای نظامی سایبری مواجه خواهیم بود و آمریکا برای آن فرماندهی سایبری ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: بنابراین باید بتوانیم این فضا را بشناسیم و زیرساخت‌های آفندی و پدافندی سایبری را تجهیز کنیم چرا که موضوع آماده شدن نیروهای مسلح برای دفاع سایبری بسیار ضروری است.

جلالی تصریح کرد: باید فضای جنگ‌های سایبری را به‌‌خوبی بشناسیم و نیروهای مسلح باید همیشه در لبه تکنولوژی و فناوری حرکت کنند. ارتش آمریکا چند سال پیش محیط نظامی سایبری را از محیط عمومی سایبری جدا کرد و ما هم باید این موضوع را در مجموعه‌های پژوهشی مورد توجه داشته باشیم به خصوص که امروز تکفیری‌ها از ابزار روز در مقابله با ما استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پایان این: تهدیدات پیش روی ما تهدیدات سایبری هستند و ساختارها نیز به‌ سمت هوشمند شدن پیش می‌روند و ما باید در یک چنین محیطی خودمان را برای جنگ آماده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار