لاریجانی در پاسخ به تذکر سلیمی بیان کرد:

تهیه طرحی در سازمان انرژی‌اتمی درباره پیشرفت صنعت انرژی هسته‌ای

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که سازمان انرژی اتمی طرحی درباره پیشرفت صنعت انرژی اتمی آماده کرده که کمیسیون امنیت ملی باید آن را پیگیری کند.

کد مطلب: ۶۷۹۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، علی لاریجانی در پاسخ به تذکر سلیمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)مجلس گفت: لازم است درباره این موارد مطرح شده در گزارش‌های بعدی نظر کمیسیون ارائه شود، البته درباره پیشرفت صنعت انرژی اتمی، سازمان انرژی اتمی طرحی آماده کرده که در هیئت نظارت هسته ای مطرح شد و کمیسیون امنیت ملی باید آن را پیگیری کند.

علیرضا سلیمی در توضیح تذکر خود گفت: در گزارش کمیسیون امینت ملی درباره برجام به ۲۷ مورد از موارد نقض برجام اشاره شده است.

وی افزود: با توجه به بندهای ۹ گانه رهبری درباره برجام لازم است تضمین های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلفات طرف مقابل وجود داشته باشد. باید اعلام کتبی از سوی آمریکا و اروپا بر لغو تحریم‌ها انجام شود.

سلیمی گفت: در گزارش ارائه شده درباره تضمین‌ها به چیزی اشاره نشده است این نقض باعث شده با روند مسلسل وار تحریم‌ها مواجه شویم.

وی در پایان گفت: مطابق مصوبه مجلس برای توسعه صنعت انرژی اتمی باید روش پیشرفت در مقاطع مختلف از زمان تصویب برجام تا ۱۵ سال تعیین می شد که در این رابطه در گزارش چیزی اشاره نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار