معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

معلم باید در فرایند یاددهی و یادگیری ، بعنوان تسهیل گر آموزش مطرح باشد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز معلم مداخله گر در نظام تعلیم و تربیت وجود ندارد بلکه معلمان باید در فرایند یاددهی و یادگیری، به عنوان تسهیل گر در امر آموزش مطرح باشند.

کد مطلب: ۶۷۸۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، رحیم محمدی در گردهمایی کارشناسان تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه نواحی و مناطق استان اصفهان اظهار کرد: یکی از واقعیت های مهم این است که همه مسیرهای آموزشی باید از مسیر اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی عبور کنند.

وی افزود: دو ماموریت مهم را برای گروه های آموزشی تعریف شده است از جمله نظارت و رشد حرفه ای معلمان که باید به آنها عمل شود.

رحیم محمدی ادامه داد: اگر چالش های پیش روی خود را مدنظر قرار دهیم، بحث نظارت با توجه به شرایطی که در اجرای نظام 3 _3 _6 و تغییرات محتوا ایجاد شده است، نظارت موضوع مهمی است که بر عهده گروه های آموزشی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه دو نوع نظارت وجود دارد، گفت: نظارت بالینی و فرایندی که در نظارت فرایندی باید تخصص گرایی در میان معلمان نهادینه شود.

وی به اهمیت رشد حرفه ای معلم نیز اشاره کرد و افزود: معلمان با توانمندی های بسیار خود باید با مهارت های مختلف اقدام پژوهی و درس پژوهی آشنا باشند به طوری که اگر معلمان انگیزه لازم برای درس دادن داشته باشند، به عنوان تکنیک به سمت درس پژوهی حرکت خواهد کرد.

رحیم محمدی گفت: امروز معلم مداخله گر در نظام تعلیم و تربیت وجود ندارد بلکه معلمان باید در فرایند یاددهی و یادگیری، به عنوان تسهیل گر در امر آموزش مطرح باشند.

وی اعلام کرد: در بخش گروه های تکنولوژی فعالیت های گسترده ای انجام شد به طوری که در این راستا بالغ بر 600 همایش در استان برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار