در جلسه ستاد هماهنگی راهپیمایی ۱۳ آبان مطرح شد؛

درخواست حضور حداکثری فرهنگیان و دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان

جلسه ستاد هماهنگی راهپیمایی 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی با حضور مسئولان ذیربط در دفتر معاونت پرورشی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۸۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، داود صیاد مدیر سازمان دانش آموزی استان در این جلسه اظهار کرد: 13 آبان یادآور حماسه های متعددی است که در حافظه ی تاریخی کشور ما ثبت شده است.

وی با اشاره به اثر گذاری های متعدد این گونه برنامه ها در تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان تاکید کرد: حضور آگاهانه با درک عمیق از شرایط فعلی کشور و جهان زمینه ی بصیرت لازم برای نقش آفرینی اجتماعی و سیاسی را فراهم می کند.

صیاد خاطر نشان کرد: سازمان دانش آموزی استان به همراه تمامی مربیان و اعضا تشکیلاتی خود با ارایه برنامه های متعددی حضوری جدی در این راهپیمایی خواهد داشت.

مدیر سازمان دانش آموزی استان بیان کرد: با پیشنهاد یکی از مدارس شهر زاهدان قرار است میثاق نامه ای با هدف تجدید پیمان با آرمان های انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به جملاتی که این روزها بر زبان برخی از مسئولان تازه به دوران رسیده کشورهای غربی جاری می شود، تهیه کنیم که مزین به امضاء دانش آموزان و شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم الله 13 آبان خواهد شد.

صیاد تصریح کرد: تشکل های دانش آموزی نیز موضع رسمی خود را با انتشار بیانیه اعلام خواهند کرد.

وی گفت: خبرگزاری دانش آموزی پانا نیز در این روز پرشکوه به مدد خبرنگاران متبحر دانش آموز رسالت بازنشر حماسه حضور شرکت کنندگان را با ارایه فعالیت های متعدد برعهده خواهد داشت.

محمد رضا طاهری نسب، رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل نیز در این جلسه اظهار کرد: بنا بر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، راهپیمایی 13 آبان ساعت 9 صبح روز شنبه 13 آبان از محل میدان آزادی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه گروه 300 نفری همخوانی سرود دانش آموزی را برعهده خواهند داشت گفت: تدبیری اندیشیده شده تا در حاشیه راهپیمایی، نقاشی همگانی و ایده های خلاقانه ی دانش آموزان به نمایش گذاشته شود.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل تصریح کرد: مطابق هماهنگی صورت گرفته با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اقلام تبلیغی با محتوای مناسب برای استفاده دانش آموزان در روز راهپیمایی توزیع خواهد شد.

طاهری نسب بیان کرد: تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش آموزان در 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نشان از اهمیت این روز دارد.

وی تصریح کرد: برای ایاب و ذهاب برخی از مدارس که فاصله ی مکانی بیشتری با محل برگزاری راهپیمایی دارند نیز وسایل نقلیه پیش بینی شده است.

شایان ذکر است؛ این جلسه با حضور، مدیر سازمان دانش آموزی استان، رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل، رئیس اداره امورتربیتی، سرپرست خبرگزاری پانا استان، معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی یک و دو زاهدان، و جمعی از کارشناسان برگزار شد.

انتهای پیام /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار