معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

تعامل برون سازمانی فرصتی برای ارتقای سواد سلامت دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تعامل برون سازمانی معاونت تربیت بدنی و سلامت به ویژه با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، فرصت بسیار مناسبی در جهت ارتقای سواد سلامت دانش آموزان ایجاد می کند.

کد مطلب: ۶۷۸۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، حسن لنگری در جلسه هم اندیشی سفیران سلامت گفت: انتقال مفاهیم خود مراقبتی و آموزش توسط همسالان در طرح سفیران سلامت و همچنین بالابردن سواد سلامت والدین نقش به سزایی در ارتقای سواد سلامت جامعه خواهد داشت.

فرامرز سجادی رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش وپرورش استان نیز گفت: طرح سفیران سلامت یکی از برنامه های اصلی و مهم حوزه سلامت و تندرستی است.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال تحصیلی گذشته خراسان شمالی در اجرای این طرح حائز رتبه های برتر کشوری شده است، مسئولیت و انگیزه های اجرای با کیفیت این طرح برای ما مضاعف شده است.

وی تصریح نمود: تعداد سفیران سلامت در سال تحصیلی جاری 23800نفر خواهد بود (15% جمعیت دانش آموزی) و با توجه به اینکه مهرماه سال جاری منابع آموزشی در شهرستان ها و مناطق توزیع شده است و سفیران سلامت مدارس انتخاب شده اند، دوره های توجیهی مجریان برنامه و کلاس های آموزشی سفیران سلامت تا پایان آبان ماه برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است؛ جلسه هم اندیشی سفیران سلامت باهدف هماهنگی و برنامه ریزی و چگونه اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس استان با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت، رئیس اداره سلامت و تندرستی، کارشناسان سلامت استان، مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت و کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در محل معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی منعقد گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار