رئیس سازمان دانش آموزی فارس در گفت و گو با پانا:

تشکل های دانش آموزی فرصتی برای اجتماعی شدن دانش آموزان

رئیس سازمان دانش آموزی فارس گفت: نوع دوستی، مدارا، وفای به عهد، نوع دوستی، دیانت، نظم پذیری و قانون مداری از جمله اخلاقیات اجتماعی است که دانش آموزان با حضور در فعالیت های تشکل سازمان دانش آموزی می آموزند.

کد مطلب: ۶۷۸۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد

محسن کلاری افزود: این سازمان با دغدغه آموزش و تربیت تاسیس شده است و آموزش اخلاق و مهارتهای زندگی اجتماعی در راستای تربیت اجتماعی افراد و آماده سازی دانش آموزان برای ورود به اجتماع را در سرلوحه کار خود دارد.

این مقام مسوول اظهار داشت: تشکل های دانش آموزی در راستای تحقق ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد شده که سازمان دانش آموزی نیز با ایجاد بسترهای مختلف از جمله گروه پیشتازان و خبرگزاری پانا به انواع ذائقه های دانش آموزان پاسخ می دهد.

او با اشاره به پرسش مهر ریاست جمهوری سال 96 ادامه داد: مشکل اساسی امروز جامعه ما، ناتوانی افراد اجتماع در گفت و گو با یکدیگر است که رئیس جمهور محترم نیز به خوبی و به نحو شایسته با شناخت کامل از ضعف های اجتماعی موجود در پرسش مهر امسال دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی را به بیان " چگونگی تحمل عقاید یکدیگر" فراخواند.

وی افزود: دانش آموزان با حضور در فعالیت های تشکل سازمان دانش آموزی و حضور در گروه های موجود توانایی های لازم برای گفت و گو ، خوب گوش دادن و خوب حرف زدن و شنیدن نقد منصفانه را کسب می کنند.

کلاری تصریح کرد: دانش آموزان احترام متقابل ، مهربانی و محبت به یکدیگر را در کنارهم و در فعالیت های گروهی این تشکل دانش آموزی می آموزند و مراحل انسانیت و به کمال رسیدن را طی می کنند و آماده حضور در اجتماع می شوند.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس ابراز داشت: آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای تربیت دانش آموزان به کار می گیرد اما خانواده ها نیز برای دست یابی به نتیجه مطلوب باید خود را در مسیر این تربیت ها قرار دهند و هدایتگر دانش آموزان باشند.

در پایان وی گفت: سازمان دانش آموزی با دارابودن تشکل پیشتاز دختر و پسر و با بیش از 90 هزار عضو آماده پذیرش اعضای جدید و دانش آموزان علاقمند به کسب مهارتهای اجتماعی و زندگی گروهی است.

علاقمندان برای عضویت در تشکل های دانش آموزی و به ویژه حضور در برنامه های خبرگزاری پانا و گروه پیشتازان سازمان دانش آموزی می توانند با مراجعه به دفتر معاون پرورشی مدرسه خود علاقمندی خود را اعلام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار