در مراسم روز سیاه کشمیر

سفیر پاکستان در ایران به دهلی‌نو برای ادامه تنش‌ها در کشمیر هشدار داد

سفیر پاکستان در تهران در مراسم روز سیاه کشمیر گفت: با توجه به هسته‌ای بودن هند و پاکستان به دهلی هشدار می‌دهیم که با آتش بازی نکرده و به تنش‌ها در کشمیر خاتمه دهد.

کد مطلب: ۶۷۸۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، آصف علی درانی در مراسم روز سیاه کشمیر که در سفارت این کشور در تهران برگزار شد از مجامع و سازمان‌های بین‌المللی در خواست کرد تا هرچه زودتر مساله کشمیر را حل کنند.

وی با بیان اینکه پرونده فلسطین و کشمیر هر دو هم‌زمان به سازمان ملل فرستاده شدند و در حال حاضر هر دو بلاتکلیف هستند افزود: مساله کشمیر ۷۰ ساله است که ادامه دارد و در این سال‌ها پاکستان همواره از سازمان ملل در خواست کرده وقایعی که در کشمیر در جریان است، متوقف شده و در خصوص مقصر این امر شفاف سازی کنند.

آصف علی درانی گفت: پاکستان از رهبری ایران به خاطر حمایت از مساله کشمیر سپاسگزار است.

وی خاطرنشان کرد: به طور یقین آنچه در کشمیر می‌گذرد یک فاجعه انسانی است. استفاده از تفنگ‌های ساچمه‌ای باعث کور شدن جوانان در کشمیر و افزایش نفرت‌ها از هند می‌شود.

سفیر پاکستان در تهران با در خواست از سازمان ملل برای اجرایی شدن قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص کشمیر گفت: پاکستان قبلا تذکر داده است که با توجه به هسته‌ای بودن هند و پاکستان ادامه تنش‌ها می‌تواند به فاجعه انسانی منجر شود و هند نباید با آتش بازی کند. نخست‌وزیر پاکستان در سخنرانی امسال خود در سازمان ملل هم این موضوع را متذکر و خواهان مشخص شدن عوامل جنایت در کشمیر شد.

در این مراسم شعرا، نویسندگان و دانشجویان به قرائت متن‌های خود در خصوص کشمیر پرداخته و سخنرانی ممنون حسین رییس‌جمهور و نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان برای حاضرین قرائت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار