درویش با حضور در غرفه خبرگزاری پانا عنوان کرد؛

کاهش 17 متری سطح آب‌های زیرزمینی در تهران

محمد درویش عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور همزمان با دومین روز از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها از غرفه خبرگزاری پانا بازدید کرد.

کد مطلب: ۶۷۸۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمد درویش همزمان با دومین روز نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری پانا درباره بحران های فعلی محیط زیست اظهارداشت: فرونشست زمین یکی از جدی ترین بحران های حوزه محیط زیست کشور است و تراز 67 درصد آبخوان‌ های کشور در فاصله دهه های 60 تا 80 حدود 44 درصد کاهش یافته است و تنها دلیلی که می توان برای آن ذکر کرد، مدیریت ناکارآمد در بخش های مربوط به مساله آب و کشاورزی است. این پدیده باعث شده در حال حاضر سطح آب ‌های زیرزمینی در تهران تا ۱۷ متر کاهش یابد و در جنوب غربی تهران، دشت شهریار و دشت ورامین در جنوب شرقی آثار نشست زمین به وضوح قابل مشاهده باشد.

مدیرکل سابق دفتر مشارکت ‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: برای اینکه بیش از این دچار بحران نشویم می بایست از کشاورزی ناپایدار، حفر چاه های غیرمجاز و احداث سد دوری کنیم چرا که اگر زمینی دچار پدیده فرونشست ‌شود برای آن نمی شود کاری انجام داد و دیگر راهکاری برای فرار از بحران وجود ندارد و چند صد سال طول می‌ کشد تا این دشت ‌ها قابلیت‌ اکولوژیک یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار