درگذشت نویسنده ومفسر قرآن کریم در نیشابور

استاد محمدحسن جواهری از معاصرین و پیشکسوتان عرصه نویسندگی و مفسر قرآن کریم در نیشابوردعوت حق را لبیک گفته و به دیدار حق شتافت.

کد مطلب: ۶۷۶۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا از خراسان رضوی . رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: استاد محمدحسن جواهری از معاصرین و پیشکسوتان عرصه نویسندگی و مفسر قرآن کریم در نیشابوردعوت حق را لبیک گفته و به دیدار حق شتافت.

عباس کرخی گفت: مرحوم استاد محمدحسن جواهری دارای شش اثر چاپ شده با عنوان خودآموز قرآن بدون معلم ، رمز عشق (داستان حضرت یوسف) ، پرنس یا کنیز( داستان حضرت نرگس خاتون) پیشمرگان کاروان ( داستان حضرت مسلم ) شلیک خنده (2مجلد)رادر کارنامه خود دارد.

وی خاطرنشان کرد:این نویسنده ومفسر قرآن کریم آثارغیرچاپی المقتل، رمز شهرت ، معالم الدین ،جن و...را آماده چاپ دارد که در دست دوستان وفرزند ایشان است .

کرخی یادآورشد: مرحوم استاد محمدحسن جواهری از کودکی شاگرد برجسته مرحوم حاج شیخ رجبعلی خیاط بود که در درک وفهم او ازمعانی والای قرآن کریم واهل بیت عصمت وطهارت (س) بسیارتاثیرگذار بود.

وی عنوان کرد: استاد محمدحسن جواهری متولد اول مهر 1294 ه.ش تهران است که در سال 1330 جهت تحصیل به نجف رفت وپس از بازگشت به ایران به صورت موقت به کارهای بانکی مشغول شد وبیشترین وقت خود را در تحصیل ونگارش علوم قرآنی واهل بیت (س) صرف کردوپس از 102 سال عمر با برکت وسکونت در ابرشهر ایران« نیشابور» به دیدارحق شتافت.

این مقام مسئول تاکیدکرد:براساس وصیت استاد محمدحسن جواهری نویسنده ومفسر قرآن کریم کلیه کتب کتابخانه شخصی وی به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور واگذار خواهد گردید.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: ما نیز بر حسب وظیفه درگذشت این استاد والا مقام که به حق چهره ی ماندگار ،استادی که اخلاق، مرام و جوانمردی او همه را شیفته و مرید خود کرده بود را تسلیت عرض می نماییم و برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان و سایر بزرگان این سرزمین سلامتی و سعادت از درگاه حضرت حق مسئلت می کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار