خداحافظی محمد درویش از سازمان حفاظت محیط زیست؛

از پردیسان رفتم اما با پردیسان می‌مانم

محمد درویش، مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از این سازمان خداحافظی کرد.

کد مطلب: ۶۷۶۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از سمت خود استعفا داد. متن استعفای درویش به شرح زیر است.

جناب آقای دکتر کلانتری

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

با سلام و احترام، دلیل آنکه 71 روز صبر کردم برای تقدیم استعفای خویش به جنابعالی، آن بود که امیدوارانه می پنداشتم شما هماهنگونه که به تمامی مدیران پردیسان دست کم یکبار فرصت گفتگوی رودررو را دادید، به محمد درویش هم چنین مجالی را می دهید. البته همچنان می توانستم بر این امید پابرجا مانده و تا پنجم آذرماه 1396، زمانی که دوره ماموریت چهارساله ام در سازمان حفاظت محیط زیست به پایان می رسد، صبر کنم؛ اما وقتی که دیدم حتی حاضر به گفتگو با نمایندگان شورای هماهنگی تشکل های مردم نهاد سراسر کشور هم نشده اید بر این باور به یقین رسیدم که ممکن است تداوم حضور در پردیسان به گسست بیشتر روابط سازمان مورد علاقه ام با مردم بیانجامد. رخداد تلخی که آشکارا به سرمایه اجتماعی تازه ترمیم شده در این حوزه که کوشیدم تا با تداوم گفتگوهای پردیسان بر ابعاد چندوجهی اش بیافزایم آسیب خواهد زد.

بنابراین ضمن تقدیم استعفای خویش تقاضا دارم سه خواهشم را مورد مداقه قرار دهید:

نخست: از گسترش مکتب مدارس طبیعت تا آنجا که توان دارید حمایت کنید. اگر می خواهید ایرانی به ظرفیت 80 میلیون محیط بان بسازید، راهش از حمایت عملی از توسعه مدارس طبیعت می گذرد.

دوم: از تغییر مبلمان شهری سزاوارانه حمایت کرده و با نفی خودرومحوری، شرایط را برای جایگزین موازین زیست محوری فراهم سازید. اگر 93 درصد زنان و 86 درصد مردان ایرانی به گفته وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دچار درجاتی از کم تحرکی و چاقی هستند، اگر وزن متوسط دانش آموزان زیر 12 سال ایرانی در طول یک دهه اخیر دو برابر شده و اگر روزانه 50 میلیون ساعت از عمر ایرانی ها به ارزش سالانه 25 هزار میلیاردتومان در ترافیک هدر می رود، راهش از بهبود کیفیت خودرو و سوخت و ساز بزرگراه های کشور بیشتر نمی گذرد. باید به گسترش پیاده راه و مسیرهای ایمن دوچرخه سواری همت کرد و خود و مدیرانتان در این حوزه پیشگام شوید.

سوم: با کنشگران حوزه محیط زیست صبورانه تر برخورد کرده و هرگز منتقدان خود را در هیچ حوزه ای از جمله GMO ، با القابی چون نادان، احساسی یا سیاسی خطاب نکنید.

خلاصه اینکه جناب آقای کلانتری عزیز به قول یک دوست کاشانی: "همیشه خراشی است روی صورت احساس" شما به عنوان رأس سازمان متولی محیط زیست ایران، لطفا آن خراش را ژرف تر نسازید و هوای احساسات پاک دوستداران واقعی و بی منت طبیعت وطن را داشته باشید.

پایدار باشید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار