نمایش آن سه نفر از شهرری ،در همایش از عاشورا تا اربعین اجرا می شود

نمایش آن سه نفر به نویسندگی محمود فرهنگ و کارگردانی شهاب راحله از هنرمندان ری در همایش از عاشورا تا اربعین ودر تئاتر شهر تهران اجرا می شود.

کد مطلب: ۶۷۵۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، شهاب راحله کارگردان نمایش آن سه نفر در این رابطه گفت: نمایش حاضر به نوعی به عقبه داعش از صدر اسلام تا روزگار امروز پرداخته و آن را مورد واکاوی قرار می‌دهد و تمرکز آن بر شخصیت‌های معروفی همچون حجر بن عدی، ضحاک و ابن ملجم است.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس نقل معروف تاریخی در جریان جنگ صفین عده‌ای که به مخالفت با حضرت علی(ع) پرداختند تبدیل به گروهی به نام خوارج شدند که در جریان جنگ نهروان علیرغم تمام توصیه و هدایتگری امیرمؤمنان، دست از لجاجت برنداشتند و به مقابله با آن حضرت پرداختند و این گروه بعدها مشابه همین شیوه‌ای که امروز شاهد آن در منطقه هستیم، به نسل‌کشی، شیعه‌کشی و مسلمان‌کشی مبادرت ورزیدند.

این کارگردان تئاتر در ادامه گفت: نمایش آن سه نفر در یک رفت و آمد تاریخی به ریشه‌های این انحراف می‌پردازد که منجر به این شده است که اکنون عده‌ای خود را با این نیت که همنشین با اولیا و صالحان شوند در جریان عملیات انتحاری موجب مرگ خود و عده‌ای بی‌گناه می‌شوند.

شایان ذکر است، این نمایش به همت گروه تئاتر بیان و انجمن نمایش ری از ۷ تا ۱۷ آبان نود وشش در تئاتر شهر تهران به روی صحنه می رود و بازیگران آن عباس بابایی و بهروز میرلو هستند.

/خبرنگار:رضوانه خاوری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار