رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران مطرح کرد:

هدفگذاری سرمایه گذاری مشترک با قطبهای صنعت چرم

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران از برگزاری چهامین نمایشگاه بین المللی کیف و کفش خبر داد و افزود: سرمایه گذاری مشترک و توسعه تولید در صنعت کیف و کفش از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

کد مطلب: ۶۷۵۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛رسول شجری در یک نشست خبری اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم ، کیف ، کفش و صنایع وابسته سوم تا ششم آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران با هدف زمینه سازی برای ایجاد تحول در صنعت کیف ، کفش و صنایع وابسته برگزار می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه که با همت 7 تشکل مرتبط با این صنعت در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود دستیابی به تکنولوژی روز دنیا جهت افزایش تولید، کیفیت بهتر و دستیابی به بازارهای منطقه با عقد قراردادهای تجاری در طول روزهای برگزاری نمایشگاه و توسعه اشتغال در این صنعت برگزار می شود.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهراناظهار کرد: همچنین دعوت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خارجی ، سرمایه گذاری مشترک با شرکت های خارجی ، ایجاد حس خودکفایی و خودباوری در متخصصان داخلی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

شجری عنوان کرد: ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری مشترک با کشورهای روسیه، ترکیه و ایتالیا یکی از اهداف مهم این نمایشگاه است و روسیه به عنوان یکی از مصرف کنندگان مهم تولیدات ایرانی ، ایتالیا به عنوان قطب بزرگ صنعت کفش جهان از مهمترین کشورهایی هستند که تلاش داریم با سرمایه گذاری مشترک با آنها صنعت کیف، کفش و چرم کشور را ارتقا بخشیم .

وی با بیان اینکه چهامین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف ، کفش و صنایع وابسته در سالن های 8-9-10-11 -12 و 13 و فضای باز محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود افزود: بیش از 210 شرکت در این نمایشگاه حضور دارند که از این تعداد 160 شرکت داخلی و 80 شرکت خارجی هستند .

شجری تاکید کرد: قرار است در طول برگزاری این نمایشگاه هیات های تجاری از کشورهای روسیه، چین، ایتالیا و ترکیه از نمایشگاه بازدید و مذاکرات تجاری به این منظور برگزار شود .

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران میزان صادرات صنعت چرم کشور را در سال جاری 120 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه های ایمپکس هدفگذاری صادرات یک میلیارد دلار کالای چرمی در یک دوره 10 ساله است . به همین منظور وزارت صنعت ، گمرکات و سایردستگاه ها باید با تسهیل واردات مواد اولیه و روانسازی مقررات در زمینه ایجاد شرایط مناسب برای تولید گام های اساسی بردارند.

در ادامه این نشست محمدرضا داورپناه عضو هیات رئیسه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد این نمایشگاه ایجاد وحدت در صنعت ، نشان دادن توانایی های صنعت کفش و چرم کشور و ارتقا تکنولوژی در این صنعت است.

داورپناه تصریح کرد: بسیاری از مسئولان دولتی در کشور هنوز به این باور نرسیده اند که صنایع کشور نقش مهمی در تولید ، اشتغال و تولیدثروت دارند و امکانات بالقوه زیادی برای ایجاد اشتغال در کشور وجود دارد.

وی افزود: باید این باور را در جامعه ایجاد کنیم که کالای ایرانی کیفیت مناسب دارد و مصرف کنندگان را به بازدید از نمایشگاه تشویق کند.

وی در ادامه این نشست از تقاضا برای 12 هزار مترمربع فضا در نمایشگاه خبر داد و افزود: به دلیل مشکلاتی که میان شورای شهر و نمایشگاه بین المللی وجود دارد تعدادی از نمایشگاه های کشور در محل شهر آفتاب برگزار می شود اما با پیگیری های انجام شده مقرر شد نمایشگاه صنعت کفش، کیف و چرم در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود.

در ادامه این نشست محسن خردمند رئیس اتحادیه سراجان گفت: یکی از مشکلات عمده ما هزینه های سربار است بنابراین وقتی می خواهیم در نمایشگاه شرکت کنیم قابلیت رقابت با آنها را نداریم به همین دلیل هزینه های تولید باید کاهش یابد.

همچنین احمد ابوالحسنی رئیس ستاد اجرایی چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم ، کیف ، کفش و صنایع وابسته در این نشست از حضور هیات هایی از استانهای مختلف کشور در این نمایشگاه خبر داد و افزود: در حاشیه این نمایشگاه 4 نشست و کارگاه های علمی و تخصصی با حضور استادان دانشگاه ها ، متخصصین و صاحبان صنایع چرمی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: انواع محصولات و تولیدات چرمی شامل کیف های مختلف اداری، زنانه، مردانه ، انواع کفشهای چرمی مردانه و زنانه ، محصولات لایه چرمی ، انواع لباسهای چرمی ، انواع تجهیزات و دستگاه های لیزری ، پرس ، جین زن، ماشینهای دوخت و تجهیزات وابسته در این نمایشگاه عرضه می شود.

گفتنی است چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته با حمایت اتاق اصناف کشور و همکاری انجمن صنایع چرم ایران، اتحادیه چرم و مصنوعات وابسته، اتحادیه کفش دست دوز، اتحادیه کفش ماشینی، اتحادیه سراجان، اتحادیه تولید چرم مصنوعی و انجمن مدیران صنف کفش ایران برگزار می شود.

معرفی دستاوردها ، ظرفیت ها و توانمندیهای کارخانه ها،شرکت ها و کارگا های داخلی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، ارائه پتانسیل ها و توانمنديهاي صنعت چرم کشور، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه ، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال بيشتر فناوريهاي روز به كشورمان ، ایجاد ارتباط‌های تجاری جدید و تقویت روابط قبلی، انتقال دانش، تکنولوژی و تجربیات ، آشنائی با الگوهای موفق جهانی درعرصه صنعت چرم ، فراهم کردن زمینه های لازم برای سرمایه گذاری شرکت های داخلی خارجی و کار آفرینی و اشتغال پایدار؛ مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

چرم از گذشته در جهان جزو کالاهای لوکس محسوب می‌شد و کماکان هم برندها و نام‌های بزرگ برای تولیدات خود از چرم استفاده می‌کنند. ایران با پیشینه سه‌ هزارساله، اولین و قدیمی‌ترین تولیدکننده چرم جهان است. آثار باستانی به یادگارمانده از دوران پیش از میلاد نشان می‌دهد که ایرانیان حدود 1500 سال قبل از میلاد از پوست برای تهیه لباس، کفش و جنگ افزار استفاده می‌کردند. اولین کارخانه چرم‌سازی ایران در سال 1312 در همدان و دومین کارخانه در سال 1314 در تبریز تأسیس شد. در این میان کشوری که صنعت چرم را به رونق و شهرت جهانی رساند ایتالیا بود. البته امروز هم ایران جزو ۳ کشور اصلی در تولید پوست و صادرکننده محصولات نیم ساخته است. همچنین کشورمان یکی از بزرگترین تامین‌کننده‌های صنعت دباغی در جهان در بحث چرم سبک محسوب می شود. البته کارگاه های چرم سازی سبک در ایران بسیار اندک است و از آنجایی که میزان پوست استحصالی بسیار بالاست و میزان مصرف داخلی تنها امکان جذب ۱۰ تا ۱۵ درصد مقدار پوست موجود در بازار داخلی را دارد، لذا مازاد آن بصورت نیمه ساخته شده صادر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار