مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

خروجی تربیت قرآنی ، باید در عملکرد و رفتار دانش آموزان متجلی باشد

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:خروجی تربیت قرآنی زمانی ارزشمند است که در عملکردو رفتار دانش آموزان متجلی باشد.

کد مطلب: ۶۷۵۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، خدانظر دریکوند در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی در خرم آباد، با اشاره به رویکرد پرورشی در تعلیم و تربیت افزود: نگاه محدود و بسته به مسائل تربیتی، ظلم مضاعفی است که می تواند آسیب زا باشد .
وی تربیت انسان خودباور و خداباور را آرمان نهایی نظام تعلیم و تربیت ذکر کردو افزود: ما می خواهیم انسان هایی را تربیت کنیم که از خوشحالی دیگران شادو از غم دیگران اندوهگین باشد و خود را در خدمت جامعه‌ بداند و در این راستا تلاش کند.
دریکوند مبنای این نگرش را آموزه های قرآنی و دینی عنوان کرد و گفت: باورهای دینی و اسلامی ما هم این رفتارها را تایید می کند.
وی لرستان را مهد تشیع و دفاع از قرآن و اهل بیت نامید و ادامه داد: اسلام تنها دینی است که با صراحت اعلام می کند معنویت و عبادت زمانی که در خدمت مردم‌ نباشد، پذیرفته شده نیست و با خدمت به مردم و جامعه این عبادت معنا پیدا می کند .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: باید با برنامه‌های متنوع در حوزه‌های فرهنگی این تغییر را در انسان‌ها ایجاد کنیم تا یک شهروند مطلوب در جامعه اسلامی تربیت شود و همه تلاشمان نیز در این راستا است.
دریکوند با بیان اینکه تربیت صرفاً وظیفه مربی پرورشی نیست، تصریح کرد: همه معلمان هم باید تلاش کنند در کنار آموزش به ساحت ها ششگانه تربیتی توجه داشته باشند و بین آموزش و پرورش ارتباط برقرار کنند .
وی خاطرنشان کرد: این تربیت باید به گونه‌ای باشد که انسان تربیت شده آن بتواند سخنان مختلف را بشنود و بهترین سخن را انتخاب کند وبتواند تشکر، عذرخواهی و دیگر ‌رفتارهای انسانی را انجام دهد تا به یک شهروند مطلوب تبدیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یادآورشد: انسانی که دچار خود بزرگ بینی و نیز خود کم بینی شود؛ دچار آسیب شده است و زمانی تربیت ما اثر بخش است که بتوانیم انسان های واقع بین و واقع گرا را تربیت کنیم که ضعف‌ها و قوت‌های خود را بشناسند.
دریکوند ادامه داد: جامعه واقع ‌بین تاریخش را با ضعف‌ها و قوت‌هایش می‌شناسد و از آن‌ها استفاده می‌کند تا جامعه‌اش را توسعه دهد.
وی تصریح کرد: جامعه که دچار خوکم بینی شود، هویت خود را فراموش می کندو دچار تزلزل و انحراف می شود .
وی با اشاره به اینکه اگر به پرورشی در یک حوزه تنگ و محدود نگریسته شود، ظلمی مضاعف‌ است، تصریح کرد: هر حرکتی در آموزش و پرورش فرایندی تربیتی دارد و هر علمی‌ که آموزش داده می شود، برای تغییر در رفتار و نگرش دانش آموزان انجام می شود.
دریکوند در خصوص برگزاری مسابقات قرآن، تاکیدکرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از160هزار دانش آموز در مسابقات قرآنی شرکت کردند که نشان از اهتمام و توجه به مسائل تربیتی، دینی و قرآنی در دستگاه تعلیم و تربیت دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار