دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله علوی بروجردی

مهندس سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حضرت آیت الله علوی بروجردی دیدار کرد.

کد مطلب: ۶۷۴۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از قم به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آیت الله بروجردی ضمن ابراز رضایت از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشتند با توجه به خانواده شما که خانواده اهل علم و مجاهدت است و پدر شما که از شاگردان آیت الله بروجردی بوده امید است حضور جنابعالی منشا آثار و خدمات خوبی در استان قم باشد.

قم دارای میراث بزرگ و غنی از منابع اسلامی است که این شهر را از این جهت حایز اهمیت کرده و برخی از منابع و کتب، انحصارا در قم است و حتی در کتابخانه های تهران و مشهد نیز ممکن است یافت نشود.

وی در ادامه افزود: امروزه قم بیش از سی کتابخانه تخصصی را در خود جای داده که مجموع اینها بالغ بر سه میلیون جلد کتاب می شود که البته کم و کسری هایی هم دارد که امید است جبران شود .

وی افزود: پژوهش هایی در خصوص آثار آیت الله بروجردی صورت گرفته و در حال نهایی سازی است و حدود سی عنوان کتاب از آثار ایشان پژوهش آن به اتمام رسیده و در انتظار چاپ می باشد و امید است با همکاری و مساعدت،تمام آثار این مرجع بزرگ شیعه به چاپ برسد و در اختیار محققان و پژوهشگران و علما قرار بگیرد.

وی همچنین در خصوص موسسات مختلف در قم اشاره کردند که گاهی فعالیتها و پژوهش های موازی صورت میگیرد که لزوم اخذ راهکار و تدبیری برای این امر ضروری است .

در این دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی ضمن تشکر از آیت الله بروجردی اظهار داشت: دغدغه های علما و مراجع در قم همواره پیگیری می شود و در این راستا همایش کتابخانه های تخصصی قم در حال طراحی و برنامه ریزی ست و سالانه حدود یک میلیارد تومان کتب ارشمند دینی مورد حمایت قبل از چاپ قرار میگیرد و معادل همین مبلغ از دیگر کتب ناشران قمی توسط اداره کل و وزارت ارشاد مورد حمایت بعد از چاپ قرار می گیرد .

مهندس حسینی افزود: انشالله امسال نمایشگاه کتاب بین المللی حوزه دین اجرا خواهد شد و سعی بر آن است تا ناشران از کشورهای مختلف در این نمایشگاه حضور یابند تا حوزویان بتوانند منابع مورد نیاز خود را به سهولت تهیه نمایند و کتابخانه های تخصصی و غیر تخصصی غنای بیشری یابند.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار