شهرداران، اهل مشورت و برنامه محور باشند

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین تاکید کرد: شهرداران برای موفقیت در کار بدور از سلایق سیاسی،اهل مشورت و برنامه محور باشند.

کد مطلب: ۶۷۳۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، رضا گروسی در مراسم معارفه شهردار جدید محمدیه که در سالن اجتماعات نیایش این شهر برگزار شد اظهارداشت: شهر متعلق به همه مردم با همه سلیقه ها و دیدگاههای سیاسی است و مدیریت شهری و شهردار نباید سیاسی باشند و با این رویکرد کار کنند.

وی افزود: بیشتر شهرداران در دولت‌های مختلف با نگاه‌های سیاسی مدیریت کردند و اتفاق خاصی رخ نداده اما باید دانست که شهر پویا به همه امکانات و فضاهای تفریحی، فرهنگی و آموزشی برای شهروندان نیاز دارد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: شهر متعلق به همه مردم است و نباید مدیریت شهری سیاسی شده و از رسالت اصلی خود در خدمت به مردم و توزیع عادلانه خدمات و امکانات باز بماند.
وی بیان کرد: در مدیریت شهری باید دنبال افراد توانمند و متخصص باشیم اما گاهی از این نگاه فاصله می گیریم و به جای توجه به عملکرد افراد به نام‌ها قداست می دهیم و مسائل حاشیه مورد توجه و قضاوت قرار می گیرد که در این صورت مردم متضرر خواهند شد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین تصریح کرد: اگر در تعیین مدیریت‌ها عملکرد افراد مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد می توانیم امیدوار باشیم که گامهای موثری برای خدمت به مردم و تحول در شهرها ایجاد شود.
گروسی یادآورشد: نیازهای شهری و شهروندان باید در توسعه متوازن مورد توجه جدی قرار گیرد و اگر لازم شد در کارهای گذشته هم بازنگری کرده و موانع و مشکلات را برطرف کنیم تا توسعه متوازن در همه ابعادش شکل بگیرد.
وی اضافه کرد: یکی از مباحث اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت های داخلی است و نباید منتظر سرمایه گذاری بیگانگان باشیم زیرا این کار اگر هم اتفاق بیفتد حتما مقطعی خواهد بود و در دراز مدت باید روی توانمندی وظرفیت های خودمان سرمایه گذاری کنیم.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین بیان کرد: در کنار کارهای عمرانی لازم است شهرداران به امور فرهنگی و مسائل معنوی هم توجه کنند تا شاهد تقویت همه جانبه مسائل شهر باشیم.
وی گفت: اختلاف سلیقه‌ها در شورا باید کنار گذاشته شود زیرا افکار و برنامه ریزی را دچار اختلال می کند و و منجر به ناکارآمدی خواهد شد.
گروسی بیان کرد: اعضا شورا نباید تصور کنند تعداد هفت یا ۵ نفر عضو شورا عقل کل شهری هستند و دیگر نیازی به دیگران ندارند بلکه برعکس اگر بخواهند در کارها موفق شوند باید از نخبگان، صاحبان فکر و اندیشه افراد مختلف بهره بگیرند تا کارها به سرانجام برسد.
وی گفت: از شهردار محمدیه انتظار داریم برنامه محور و پژوهش محور بوده و حتما برای آینده برنامه داشته باشد.
گفتنی است دراین مراسم از خدمات چهارساله حسین بهزادپور شهردار سابق تقدیر و یدالله لطفی به عنوان شهردار جدید محمدیه معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار