رئیس پلیس‌راه اردبیل:

۳۳ درصد تلفات حوادث جاده‌ای اردبیل در محورهای روستایی است

رئیس پلیس‌راه استان اردبیل گفت: در نیمه نخست سال جاری ۳۳ درصد از تلفات حوادث جاده‌ای استان در محورهای مواصلاتی فرعی و روستایی به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۶۷۲۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، حجت فتاحی در همایش راهوران محله اردبیل تصریح کرد: راه‌های روستایی ۷۵.۴ درصد از محورهای مواصلاتی استان را شامل می‌شود و ما شاهد این هستیم که ۳۳ درصد از تلفات تصادفات جاده‌ای در جاده‌های روستایی است.

وی افزود: به ویژه قسمت اعظم تصادفات به استفاده از ادوات کشاورزی با تجهیزات روشنایی معیوب مرتبط است بطوریکه در برخی تصادفات کشته به تعداد سه یا چهار نفر دیده می‌شود.

رئیس پلیس‌راه استان تأکید کرد: به منظور رفع این مشکل شبرنگ و تجهیزات دیگر جهت استفاده در ادوات کشاورزی توصیه شده و حتی به صورت نمادین نصب نیز کرده‌ایم.

فتاحی بیشترین تخلفات رانندگی در محورهای روستایی را حمل غیرمتعارف و غیرمجاز بار عنوان و اضافه کرد: از سویی حمل مسافر در قسمت بار وسایط نقلیه و عدول از مقررات حمل بار و مسافر به کررات دیده می‌شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت تصادفات جاده‌ای استان در نیمه نخست سال افزود: در نیمه نخست سال جاری تعداد تصادفات با کاهش ۹ درصدی و تعداد تلفات با کاهش ۱۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه است.

به گفته رئیس پلیس‌راه استان از ۶۶ فقره تصادف در نیمه نخست سال جاری ۲۴ مورد مربوط به محورهای فرعی و روستایی است.

فتاحی یادآور شد: از ۷۶ نفر تلفات محورهای مواصلاتی استان در نیمه نخست سال جاری نیز ۲۶ نفر مربوط به محورهای فرعی و روستایی است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ تاکنون میزان تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان روند کاهشی دارد، اضافه کرد: در پنج‌ماهه نخست سال جاری رتبه دوم کاهش تصادفات جاده‌ای کشور در محورهای روستایی و فرعی به استان اردبیل اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار