آذرکیش به پانا خبر داد

ایجاد رشته های جدید در شاخه کاردانش متناسب با نیاز بازار کار

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اضافه شدن 7 رشته در شاخه کاردانش، گفت: امسال 7 رشته جدید به مجموعه رشته های کاردانش اضافه شد.

کد مطلب: ۶۷۱۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با پانا، با اشاره به اضافه شدن 7 رشته جدید به شاخه کاردانش، اظهار کرد: در راستای متناسب سازی آموزش ها با نیاز بازار کار و همچنین اصلاح هرم شغلی کشور با آموزش نیروی کار ماهر در سطوح استادکاری و سرپرستی در بخش های تولیدی و خدماتی در سراسر کشور امسال 7 رشته جدید به مجموعه رشته های کاردانش اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه این 7 رشته به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است، ادامه داد: این 7 رشته شامل ناظر فنی چاپ، مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده، پلاستیک کار، تصویرسازی دیجیتالی، تولید کننده چند رسانه ای، تولید محتوا و انیمیشن، تولید و توسعه دهنده پایگاه های اینترنتی است.

آذرکیش اشاره کرد: با احتساب این 7 رشته، مجموع رشته های ارائه شده در شاخه کاردانش در سال جاری به 160 رشته رسیده است.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس پیشرفت های فناوری های نوین، توسعه تکنولوژی و نیاز سنجی بازار کار همواره در شاخه کاردانش رشته های جدید به مجموعه رشته ها اضافه می شوند که سیاست پیگیری ایجاد رشته ها متناسب بودن با نیاز بازار کار در حال حاضر و آینده کشور است.

وی همچنین اضافه کرد: دنیای مدرن با شتاب چشمگیر در حال پیشرفت است و تولیدات بشری نیز در جوامع گوناگون بسیار برجسته است که نقش نیروی کار ماهر، خلاق و نوآور در آن امری انکار ناپذیر است.

آذرکیش افزود: پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی در هر کشور با داشتن نیروی کار ماهر، خلاق و نوآور امکان پذیر است باید تلاش کنیم جوانان را برای یادگیری مهارت ها و تخصص های فنی و کاربردی در مشاغل و صنایع کوچک و بزرگ آماده کنیم.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: هر یک از جوانان را اگر مهارت فنی و تخصصی لازم را نداشته باشند از جایگاه اصلی خود در کسب شغل مطلوب و درآمد مناسب باز می مانند.

وی عنوان کرد: به دنبال این هستیم با آموزش های با کیفیت، تولید قابل رقابت در بازار داخلی و بین المللی داشته باشیم زیرا یکی از برنامه های جدی ما آموزش همراه با تولید بر اساس ماهیت رشته های تحصیلی در شاخه کاردانش است.

آذرکیش بر نقش تاثیرگذار و به سزای هنرستان ها در تولید و اشتغال کشور، تاکید کرد و گفت: این 7 رشته اضافه شده به شاخه کاردانش از مهر سال جاری در استان ها برای برنامه ریزی در دستور کار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار