پرداخت ۸۵۳ فقره تسهیلات بانکی در جهت بهسازی و نوسازی مسکن روستایی

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قزوین گفت:۸۵۳ فقره تسهیلات بانکی در جهت بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در شش ماهه نخست امسال در استان قزوین پرداخت شده است.

کد مطلب: ۶۷۱۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه برسی وضعیت اعتبارات استانی طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اظهار کرد: موضوع مسکن یکی از اصلی ترین مسائل پیش روی دولت است و باید از رکود خارج شود تا واحد های مرتبط با موضوع مسکن از رکود شغلی خارج شده و اشتغال دوباره در این عرصه جریان یابد.

وی افزود: در همین رابطه نیازمند حمایت دولت از سیستم بانکی و تحرک بیش از پیش این نهاد در این عرصه هستیم که این تحرک بویژه در تسهیلات مسکن روستایی بیش از پیش مورد نیاز است.

حبیبی گفت: باید اعطای تسهیلات لازم در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سرعت بیشتری گرفته تا انگیزه لازم در جهت رونق سیستم نوسازی و بهسازی منازل مسکونی ایجاد شود.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین با توجه به میزان ابلاغ بانکهای در حوزه تسهیلات مرتبط با بنیاد مسکن در جهت بهسازی منازل ر وستایی افزود:3 هزار سهمیه در این جهت ورودی استان بوده که از این تعداد یکهزارو ۲۶۶ فقره معادل چهل دو درصد در ۶ ماهه نخست امسال ابلاغ و در مرحله تکمیل مدارک بانکی میباشند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: از این تعداد ۹۳۷ فقره انعقاد قرار شده و در نوبت پرداخت قرار دارند که معادل ۷۴ درصد سهمیه ابلاغی میباشد.

وی افزود: بانکها موضف شدند تا پایان آبان ماه سال جاری نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت تسیهلات گام های اساسی برداشته و این تسهیلات را به بخش مسکن روستایی تزریق نمایند ودر همین رابطه طی روزهای اخیر مکاتباتی با ۶ بانک عامل انجام شده است که در جهت جذب باقی مانده سهم استان اقدامات عملی و تسریع امور انجام شود.

حبیبی در آخر اظهار کرد: بیشترین پرداختی در این زمینه به ترتیب به بانکهای مسکن با ۲۰۷ فقره ,بانک تجارت با ۱۸۱ فقره ,بانک رفاه با ۱۶۹ فقره وبانک صادرات با ۱۵۱ فقره تعلق دارد که بیشترین پرداختی های تسهیلات مسکن روستایی را در استان قزوین به خود اختصاص داده اند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار