معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

هویت و حیات ما به درس تربیت بدنی وابسته است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: هویت و حیات ما به درس تربیت بدنی وابسته است و عدالت در حوزه های آموزشی، ورزشی و همچنین تربیت بدنی اهمیت بسزایی دارد.

کد مطلب: ۶۷۰۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش پانا، مهرزاد حمیدی در گردهمایی روسای اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش استان های کشور اظهار کرد: مهمترین نقش روسای ادارات تربیت بدنی و دیگر بخش ها این است که نیازهای ورزش دانش آموزی به حوزه ستادی به نحو احسن انتقال پیدا کرده و مسئولان در معاونت تربیت بدنی در پی حل مسائل و مشکلات باشند و در جهت ارتقای سلامت دانش آموزان بوسیله تجهیز وسایل ورزشی مدارس ، توانمندسازی نیروی انسانی و کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی کوشش نمایند.

وی افزود: مهمترین وظیفه ای که در کنار ساماندهی و نظارت وجود دارد این است که شما روسای ادارات تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی بازخوردهای مدرسه ای را به ستاد برسانید و بازخوردهای ستادی را نیز دوباره به مدرسه انتقال دهید و در این صورت است که در حرفه خود سربلند خواهید شد.

دکتر حمیدی با تاکید بر اینکه ما می توانیم چرخ اول باشیم، بیان کرد: چشم انداز ما در حوزه نظام تعلیم و تربیت باید به گونه ای باشد که تربیت بدنی جایگاه خود را به عنوان موضوع اساسی باز کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز باید ضرورت تربیت بدنی را برای مدیران مشخص کنیم و خوشبختانه در این زمینه تا حدودی موفق عمل کرده ایم.

وی ادامه داد: نگاه احترام آمیز به حوزه تربیت بدنی و نیروهای این حوزه به عملکرد ما بستگی دارد.

دکتر حمیدی تصریح کرد: ما باید به دنبال این باشیم تا اولیاء دانش آموزان پا به پای مسئولان ذیربط در این حوزه حضوری فعال داشته باشند و همچنین توجه به ارتقای مسئله آمادگی و سلامت جسمانی نیز در میان خانواد ها افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: گروه های هدف ما دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم با ورزش های مجاز آموزشگاهی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: فوق برنامه، مکمل برنامه است، نه مزاحم برنامه ها که این موضوع را باید تفسیر کنیم.

گفتنی است وی همچنین از روسای ادارات درخواست کردند تا به حضور مدیران و معاونان مدارس در کنار اولیای مدارس در کنار معلمان تربیت بدنی جهت برگزاری فعالیت های فوق برنامه تاکید نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار