نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

انتقادازوضعیت فرهنگی در پارکهای تبریز/هشدار اول به اداره میراث فرهنگی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از وضعیت فرهنگی و پوشش نامناسب و بدحجابی در پارک های تفریحی بزرگ تبریز انتقاد کرد.

کد مطلب: ۶۷۰۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی آل هاشم در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر شهرستان تبریز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار داشت: تذکر لسانی از نظر رهبر معظم انقلاب وظیفه همگانی است البته کسی که تذکر لسانی می کند باید فقط تذکر دهد و رد شود و به نتیجه کار نداشته باشد ولی، امر به معروف و نهی از منکر مربوط به گروه خاصی است.

وی با بیان این که امر به سوی توحید و نیکی ها و نهی از زشتی ها و پستی ها، نکات و معیارها و عواملی دارد که باید رعایت کنیم، گفت: اولین کار شناختن معروف و منکر است و دوم این که احتمال تاثیر گذاری در امر به معروف و نهی از منکر را درنظر بگیریم و نباید گفتن ما اثر معکوس بگذارد و فرد لجبازی کند.

امام جمعه تبریز با بیان این که این امربه معروف باید با نرم خویی انجام گیرد، اضافه کرد: همگان را به محبت و خوشرویی دعوت کنید تا امر به معروف و نهی از منکر اثرگذارتر باشد.

آل هاشم بیان داشت: خودمان را باید درکنار مردم قرار دهیم نه در مقابل مردم تا احساس کنند کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند در کنارشان هستند.

وی با اشاره به حدیث امام علی (ع) که فرمود" نفرین خدا بر کسانى که به خوبى فرمان مى‏دهند و خود آن را فرو مى‏گذارند و بر کسانى که از زشتى باز مى دارند و خود مرتکب آن مى‏شوند" ادامه داد: مهمترین مسئله این است که از خودمان شروع کنیم تا به فکر اصلاح دیگران باشیم.

آل هاشم از مسئولین خواست فقط به فکر مفاهیم ساده نباشند ودر ادامه گفت: چند موی سر که بیرون روسری مانده ملاک منکر نباشد منکرات سیاسی و اجتماعی زیادی داریم که خیلی مهمترند و اگر در ادارات برخورد صحیح با مردم انجام نگیرد، این منکر است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این که بعضی از تذکرها راجع به منکرات وظیفه خود ایشان است، ادامه داد: اخیرا تصاویری از گردشگران و توریست ها در مسجد کبود در فضای مجازی مشاهده کردم که در حالت های نامناسب و با کفش بالای منبر وروی فرش ها راه می روند و من هیچ وقت اجازه چنین کاری را نمی دهم.

وی افزود: ما به اداره کل میراث فرهنگی همکاری داریم و لی هر اجازه ای به آن ها نخواهیم داد این کار بی احترامی به مسجد است و من هشدار اول را دادم اگر عمل نکنند وظیفه خود را انجام می دهم و جلوی این کار را می گیرم.

آل هاشم در ادامه بیان داشت: امروز جلوگیری از نفوذ دشمنان، یک منکر است و جلوی استکبار را گرفتن وظیفه ما است و باید به مدافعین حرم کمک کنیم که این یک معروف است .

نماینده ولی فقیه در استان از برخی بدعت های ناشایست در مراسم عزداری ها انتقاد کرد و گفت: در عزاداری ها برخورد های زشت منکر هستند و وظیفه همه نهی از منکرات است.

وی ادامه داد: حضور در نمازهای جماعات محله ها معروف است و باید همگان به خصوص نوجوانان و جوانان را تشویق کرد تا در مساجد حضور پرشورداشته باشند.

آل هاشم با اشاره به وضعیت نامناسب فرهنگی برخی مکان های تفریحی در تبریز اظهار داشت: باید در این مکان ها حزب الله حضور داشته باشند تا تذکر دهند اگر نروند نمی توانند تذکر دهند و نباید قدم عقب بگذاریم و گرنه حضور آنان کمرنگ نمی شود.

امام جمعه تبریز گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان بسیار خوب عمل می کند ولی کفایت نمی کند و همه باید خودشان احساس مسئولیت و وظیفه کنند و ارزش های اسلام و انقلاب مواظبت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار