ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت:مانوس کردن دانش آموزان با کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است .

کد مطلب: ۶۶۸۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان، خدانظر دريكوند در بازدید از نمایشگاه کتاب شهرستان خرم آباد یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع را نرخ سرانه دستیابی به منابع اطلاعاتی و مطالعاتی افراد آن جامعه عنوان کرد و گفت : مانوس کردن دانش آموزان با کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است.

وي با تقدیر از دست اندرکاران نمایشگاه کتاب افزود : برگزاری نمایشگاه کتاب رویدادی فرهنگی است که می تواند در افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی جوانان و نوجوانان تاثیر گذارباشد .

وی خاطر نشان کرد : امروزه با وجود گسترش رسانه های جمعی و بهره گیری از رایانه و اینترنت ، مطالعه و کتابخوانی هنوز اهمیت خود را نه فقط حفظ کرده است بلکه شاهد پر رونق شدن بازار کتاب در سطح جهان هستیم.

دریکوند بر برنامه ریزی دستگاه تعلیم و تربیت برای حضور دانش آموزان در این نمایشگاه تاکید کردو افزود : آموزش و پرورش تلاش می کند تا دانش آموزان بتوانند با سهولت به کتب مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

وی بر نقش خانواده در کتابخوانی دانش آموزان هم تاکید کرد و ادامه داد : محیط و شرایط خانواده و روش تربیتی و آموزش والدین نقش بسزایی در انس دانش آموزان با کتاب دارد.

دریکوند در ادامه این بازدید در همایش شعر عاشورایی پایداری شرکت کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار