با حضورمدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

زنگ مهر دانش آموزان عشایری خراسان رضوی در منطقه سرزو قوچان نواخته شد

زنگ مهر دانش آموزان عشایری خراسان رضوی ظهر امروز با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی،معاونین و جمعی از مسئولین شهرستانی در منطقه عشایری سرزو از توابع قوچان به صدا درآمد.

کد مطلب: ۶۶۷۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، علیرضا کاظمی ظهر امروز حاشیه مراسم آغاز زنگ مدارس عشایری استان در روستای سرزو قوچان در جمع خبرنگاران گفت: 221 مدرسه عشایری و حدود 7000 دانش آموز عشایری در استان داریم که بیشترین سهم عشایری در حوزه کوچ رو مربوط به شهرستان قوچان است.

وی افزود: عشایر در خط مقدم دفاع از امام و انقلاب اند و نماد کوشش مجاهدت و محرومیت هستند بنابراین به عنوان یک وظیفه دینی، حکومتی و اجتماعی تکلیف خود را می دانیم که توجه بیشتری نماییم.

کاظمی تصریح کرد: در سال گذشته توسعه، افزایش سرانه عشایر، تامین و تجهیز مدارس عشایری داشتیم که کمک های تحصیلی و تامین نیروی انسانی مجموعه فعالیت هایی است که رویکردها را ادامه دهیم.

وی خاطر نشان کرد: بهترین کاری که می توان در این حوزه انجام داد این است که چرخه تعلیم و تربیت را متوقف ننمایم تامین منابع آموزشی و جلوگیری از ترک تحصیلی و نیاز به ایجاد بسترهای لازم برای تحصیلات در مقاطع بالاتر در نظر داریم.

کاظمی اظهار کرد: سالانه تلاش داشتیم که 15 الی 20 درصد مدارس مختلط استان را کاهش دهیم که در برخی قسمت ها با مدل و الگوهای ارائه شده جلوی ترک تحصیل را نیز متوقف نکنیم.

وی در خصوص بهسازی مدارس فرسوده نیز گفت: 30 درصد از مدارس فرسوده در استان باقی مانده است و بنابراین جای نگرانی وجود ندارد که مدیران ما با کمک خیرین بهسازی دارند و بهترین فضاها مربوط به آموزش و پرورش است.

کاظمی در پایان گفت: شرایط کنونی آموزش و پرورش مشکل است و همین کارکردن در شرایط سخت و موفق شدن به مراتب نیازمند برنامه ریزی دقیق را می طلبد.

وی افزود: مدیران آموزش وپرورش هیچ وقت نباید نسبت به وضعیت موجود رضایت داشته باشند و سعی نمایند با برنامه وفکر جایگاه آموزش وپرورش را بیش از پیش ارتقا دهند.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی در سفریک روزه خود به شهرستان قوچان ضمن بازدید مدرسه تمری، مدرسه سیار عشایری خبوشان را نیز افتتاح کرد و همچنین با حضور در روستای سرزو زنگ مدارس عشایری دانش آموزان استان خراسان رضوی را نواخت و با افتتاح سالن همایش زنده یاد ماه منیر اکرمی در جمع مدیران مدارس شهرستان حضور پیدا نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار