در گفت‌وگو با پانا تشریح شد؛

احیاء تالاب انزلی با مشارکت ژاپن/تالاب انزلی در لیست سیاه مونترو

معاون دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست برنامه این سازمان برای احیاء تالاب انزلی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۶۶۷۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

مسعود باقرزاده کریمی در گفت و گو با خبرنگار پانا، برنامه احیاء تالاب انزلی با مشارکت کشور ژاپن در حال انجام است، اظهارداشت: سیاستی که در راستای احیاء و مدیریت تالاب های در معرض خطر دنبال می شود بر اساس رویکرد زیست بومی در تالاب هاست که این سیاست برای تالاب انزلی نیز در دستور کار است.

معاون دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست افزود: پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی از حساس ترین پروژه ها در حوزه تالاب است و در این بخش نگاه به کل حوزه آبریز در برنامه عملیاتی اجرا می شود.

وی با اشاره به جزئیات برنامه مدیریتی تالاب انزلی گفت: ساختارسازی، پایش تالاب، مشارکت مردمی و هماهنگی دستگاه ها در اجرای برنامه از مهم ترین بخش های برنامه احیاء تالاب انزلی به شمار می رود.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مشکلات تالاب ‌انزلی محصول یک یا دو روز نیست، گفت: رفع این مشکلات در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و حل این چالش‌ ها در حوزه آبریز تالاب‌ انزلی نیازمند اجرای برنامه بلندمدت با مشارکت همه ذی نفعان است.

باقرزاده کریمی با یادآوری اینکه تالاب انزلی در لیست سیاه مونترو قرار دارد، خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست در برنامه مدیریت تالاب ها، تمام تلاش ‌خود را در رابطه با احیاء تالاب انزلی انجام می دهد تا تالاب انزلی از فهرست مونترو خارج شود.

وی درباره تأمین اعتبارات پروژه احیاء تالاب انزلی توضیح داد: اعتبارات قابل توجهی از محل اعتبارات استانی به پروژه احیای تالاب انزلی اختصاص یافته به طوری که امسال مبلغی حدود ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی به منظور اجرای پروژه های حفظ و احیاء تالاب انزلی اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار