معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

تربیت دانش آموز کارآفرین رویکرد جدید آموزش و پرورش است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت دانش آموز کارآفرین رویکرد جدید آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۶۶۶۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، علی زرافشان در جشنواره کشوری نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری درتالار معلم تبریز اظهاركرد: نوآوری در آموزش و پرورش بعنوان یک جریان مستمر و نوعی نوبه نو شدن در نظام تعلیم وتربیت بوده و برای ادامه حیات آن امری ضروری است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: رویکرد برنامه درسی فطرت گرایی توحیدی از طریق درک و اصلاح مداوم آنان به منظور دستیابی به حیات طیبه دانش آموزان است.

وی خاطر نشان شد: در اولويت سامان دهي بايد به عوامل كيفيت بخشي از جمله گروه هاي آموزشي توجه شود و كيفيت آموزشي و پرورشي كه اخيراً ايجاد شده بايد حفظ شود.

زرافشان اظهار داشت: در برنامه درس ملی که نقشه یاددهی و یادگیری می باشد شاهد تغییراتی هستیم که تحقق آن مستلزم نوآوری و تغییر در فرایند یادگیری است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین بر حیات طیبه دانش آموزان تاکید دارد، گفت: هدف سند تحول بنیادین از تاکید بر چنین امری، آموختن مهارت خوب زندگی کردن در مدرسه زندگی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه در برنامه درس ملی 7 عامل اساسی برای یاگیری و یاد دهی موثر ذکر شده، اذعان داشت: این جشنواره به نوعی حرکت در راستای تحقق موضوع یاددهی و یادگیری می باشد.

زرافشان اضافه کرد: با شناخت و بسط ظرفیت های وجودی دانش آموزان و خلق فرصت های آموزشی زمینه درک واصلاح موقعیت یادگیری بهتر ایجاد می شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش بیان کرد: خلق کردن مستلزم نوآوری و نوآوری مستلزم شناخت موقعیت ها است.

زرافشان با تاکید براینکه خلق فرصت یادگیری با مداخله بهنگام آموزش ایجاد می شود، افزود: استفاده از رویکردهای تلفیقی در ارتقای کیفیت آموزشی موثر است.

وی بیان داشت: امروز مطالبه جامعه و اسناد تحولی آموزش و پرورش از ما بحث کیفیت است و در سند تحول استقرار نظام ارزشیابی در نظام تعلیم تربیت رسمی و عمومی خواسته شده است تا ببینیم درکنار توسعه های کمی بحث افزایش کیفیت رخ داده است یا نه.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: آزمون های تیمز وپرلز مثل دوبال یک پرنده برای ارزیابی توانمندی های دانش آموزان است.

وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروزی بحث هنر برای تسهیل یادگیری دروس دیگر است، گفت: درهم تنیدگی دروس بخاطر اینست که دانش آموزان تک بعدی پرورش پیدا نکنند.

زرافشان در پایان اظهار داشت: مطالبه مردم از دستگاه تعلیم وتربیت این است که دانش آموزانی با ذهن کل نگرو نه تجزیه شده پرورش دهد دانش آموزانی که پدیده ها را بعنوان یک کل در نظر گرفته و تحلیل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار