در گفت و گو با پانا؛

عضو کمیسیون امنیت: مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای دفاع از برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای دفاع از مواضع و تعهداتی است که ایران در مورد برجام انجام داده است.

کد مطلب: ۶۶۵۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

محمد جواد جمالی نوبندگانی درگفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: حضور در مجمع عمومی سازمان ملل ظرفیتی است برای مسئولان کشورهای مختلف که ملاقات های دوجانبه و چند جانبه داشته باشند. همچنین سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل یک فرصت خوبی است چرا که انعکاس تبلیغاتی بالایی خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر این امسال اولین سال حضور ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و ممکن است در سخنرانی خود حملات لفظی شدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران داشته باشد که هیأت همراه رئیس جمهوری باید آمادگی لازم را برای مقابله با این حملات شدید داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور در مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی است تا ایران از برجام و تعهداتی که ایران داشته و همه را انجام داده است دفاع کند و علاوه براین مواضع آمریکا نسبت به برجام و نقض برجام از سوی آنان را به اطلاع جهانیان برساند.

وی ادامه داد: همچنین فرصت خوبی است تا موضوع نسل کشی مسلمانان روهینگیا در میانماردر مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شود و قطعنامه قوی در این زمینه صادر شود .

وی تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر شرایط سیاسی کشور به نحوی است که دست دولتمردان برای گفت و گو نسبت به گذشته بازتر است و ما با همه کشور های جهان به غیر از رژیم صهیونیستی می توانیم رایزنی و مذاکره کنیم .

وی ادامه داد : مذاکرات و گفت و گوهای در حاشیه نشست عمومی سالیانه سازمان ملل متحد معمولا راهگشا و موجب گشایش های سیاسی و اقتصادی برای کشور خواهد بود و می تواند از اختلاف ها بکاهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار