حجت الاسلام راغبی خبر داد؛

ارسال بیش از ۱۲۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره سیره اهل بیت

دبیر علمی کنگره بین المللی سیره اهل بیت با محوریت امیرمؤمنان، از ارسال بیش از ۱۲۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۴۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از قم، حجت الاسلام محمدعلی راغبی دبیر علمی کنگره بین المللی سیره اهل بیت(ع) با محوریت شخصیت امیرمؤمنان در آیین افتتاحیه این همایش که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در حال برگزاری است گزارشی از روند برگزاری این کنگره ارائه کرد و گفت: این گنکره قریب به سه سال است که آغاز شده و جریانی را در حوزه و دانشگاه ایجاد کرده است.

وی افزود: حدود 50 مؤسسه دانشگاهی و حوزوی همکاری علمی داشته اند و مقالات بسیاری مورد داوری علمی اساتید قرار گرفته است، بیش از 1200 مقاله ارزنده به کنگره ارائه شد و 765 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و ما باقی در سطح تخصصی کنگره مورد نظر نبود.

رییس دانشکده الهیات دانشگاه قم اظهار داشت: از این تعداد مورد قبول 141 اثر در حد اثر علمی پژوهشی پذیرفته شد که ان شاءالله در مجموعه مقالات کنگره چاپ می شود و 256 اثر در حد آثار علمی و ترویجی بود و 368 اثر به عنوان علمی تخصصی بود.

وی ادامه داد: 468 اثر از سوی برادران و 313 اثر از سوی خواهران ارائه شد، سطح ارائه کنندگان مقاله نشان دهنده علاقه طبقه تحصیل کرده به آثار اهل بیت(ع) است، جامعه اسلامی به شدت نیازمند به تبعیت از سیره اهل بیت(ع) به ویژه امیرمؤمنان است.

حجت الاسلام راغبی ابراز داشت: در همه ابعاد این تبعیت باید وجود داشته باشد، اگر خلأهایی وجود دارد به دلیل فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) است، امیدواریم در این کنگره بتوانیم بخش کوچکی ازابعاد گوناگون سیره امیرمؤمنان را ارائه دهیم.

وی عنوان کرد: سطح علمی پدیدآورندگان به این صورت است که 439 نفر عضو هیأت علمی دانشگاه ها، دارای مدرک سطح 4، دکترا یا فوق دکترا و 342 نفر طلبه و دانشجو دارای مدرک فوق لیسانس و سطح 3 هستند، با توجه به این که همایش مجوز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام یعنی ISC را اخذ کرده همه کسانی که در این کنگره شرکت و در کمیسیون های علمی کنگره حضو پیدا می کنند به آن ها گواهی حضور این همایش داده می شود و می توانند از اعتبار این پایگاه برای اعتبار خود استفاده کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: محور برای کنگره در نظر گرفته شده است که شامل جایگاه قرآن در سیره امیرمؤمنان علی(ع)، اقتصاد و معیشت از منظر امام علی(ع)، سیره علوی فرهنگ و معاشرت، اخلاق و تربیت از دیدگاه امام علی(ع)، حاکمیت و سیاست در سیره امام علی(ع)، امام علی(ع)؛ علم و عقلانیت، سیره علوی معنویت و عبادت و هنر و ادبیات در سیره علوی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار