برگزاری جشن بزرگ مباهله در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

جشن بزرگ مباهله با حضور جمعی از طلاب حوزه های علمیه تهران، قم و مشهد،تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۴۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، در این مراسم باشکوه که همزمان با سالروز نزول آیه تطهیر برگزار شد،آیت الله محمد محمدی ری شهری با بیان اینکه مساله مباهله یکی از مسائل مهم و قابل توجه در جهان اسلام است، اظهارکرد: این جریان از یک سو به واقعه غدیر خم و آیه اکمال دین و از طرفی به جریان نزول آیه تطهیر و حدیث کسا مرتبط است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه فرهنگ مباهله باید به فرهنگ حاکم در جامعه اسلامی تبدیل شود ،افزود: این حدیث از نظر کلامی، حدیثی و روایی از معتبرترین احادیث بوده و در واقع از معدود احادیث متواتر بین جمیع فرق اسلامی است.
وی گفت: واقعه مباهله دلیل محکم بر حقانیت دین مبین اسلام و مذهب حقه شیعه بوده و سندی محکم بر خلافت بلافصل امیرالمومنین(ع) در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام کاظم صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر در سخنانی تاکید کرد: واقعه مباهله جایگاه واقعی اهل بیت(ع) را در نزد خدا و پیامبر(ص) تبیین کرد و نشان داد که امیرالمومنین(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) و امام حسن و حسین(ع) چه عظمت و جایگاهی دارند.
وی گفت: واقعه مباهله در دوران عظمت دین اسلام به وقوع پیوست و امروز نیز نظام اسلامی در دوران عظمت و عزت تشیع این واقعه را برای جامعه اسلامی و جهان اسلام تبیین کرده و آن را به فرهنگ تبدیل می کند.
شایان ذکر است ،روز مباهله مصادف است با نزول آیه تطهیردر سال 10 هجری قمری، که سوره (هل اتی) در حق اهل بیت(ع) نازل شد واین واژه در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام(ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند، ولی در روز موعود از این کار خودداری کردند.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار