پیام رییس سازمان سینمایی به مناسبت روز ملی سینما؛

كسب سهم از بازار تصويري دنيا؛ افق پیش روی سینمای ایران

آنچه امروز برای همه ارکان سازمان سینمایی اهمیت دارد، افق پیش روی سینمای ایران است.در اين افق كسب سهم از بازار تصويري دنيا بسيار مهم است.

کد مطلب: ۶۶۴۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا؛ محمدمهدی حیدریان به مناسب 21 شهریور، روز ملی سینما در پیامی بر لزوم تکریم سینما در همه ایام سال تاکید کرد.
متن کامل پیام رئیس سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری به شرح ذیل است:
وجود روز سينما در تقويم ملي نشان‌دهنده اهميت صنعت تصوير در فرهنگ ملي ماست اما اين يك روز نبايد تنها به‌عنوان يك نشانه باقي بماند. اگر سينما را در تمام طول سال تكريم كنيم و سينماگران هم با همين نگاه جايگاه واقعي خود را در نظام فرهنگي بازيابند، بر كسي پوشيده نيست كه سودي سرشار نصيب ايران خواهد شد؛ سودی فرهنگي واقتصادي.
آنچه امروز برای همه ارکان سازمان سینمایی اهمیت دارد، افق پیش روی سینمای ایران است.در اين افق كسب سهم از بازار تصويري دنيا هدفی استراتژیک است.به این دلیل حضور در جشنواره‌ها را براي معرفي و در صدر ماندن سينماي ايران لازم و ضروری مي‌دانيم اما آن را مقصد و مقصود خود نمي‌دانيم. جوايز جشنواره‌هاي جهاني به سينماي ايران در نگاه كلان پيش و بيش از هر چيز نشان‌دهنده وضعيت مناسب، توان فني و عملكرد مقبول سينماي ايران است اما نبايد ضعف‌هاي خودمان را در قصه‌گويي و بيان صحیح مسائل جامعه ايراني انكار كنيم.
يكي از هدف‌گذاري‌ها در برنامه جامع سينماي ايران كه در راستاي برنامه‌هاي بلندمدت نظام جمهوري اسلامي ايران تعريف شده اين است كه سينما علاوه بر كيفيت هنري، از كيفيت صنعتي و بازرگاني مناسب هم برخوردار باشد. تا بتواند تاثیر لازم را بر ارتقاء فرهنگی مخاطب بگذارد..
روز ملی سینما فرصت مناسبی برای قدردانی و ادای احترام به سینماگرانی که در طول سالیان کوشیدند که ایران سینمای ملی داشته باشد،و باز یادآور عزمی است که به نهضت سالن‌سازی ودر نهایت به افزایش رونق سینما در ایران منجرشدند، و طبیعتا اين نهضت بايد به همت و مشاركت نهادهاي عمومي و بخش خصوصي در شهرهاي كوچك‌تر در راستاي تعميم و گسترش عدالت فرهنگي ادامه يابد. به بهانه اين روز بايد اعلام كنيم كه دولت به‌عنوان تسهيل‌كننده و حامی نهادهاي عمومي، به خصوص شهرداری ها و بخش خصوصي براي فراگير شدن نهضت سالن‌سازي در ايران است؛ افزايش دسترسي جمعيت ايراني به سالن مناسب دغدغه‌اي است كه بايد هر چه زودتر مرتفع شود.
نهضت تولید محتوا هدفی است که همه سینما باید به سوی آن حرکت کند. مخاطب امروز نیازمند محتوای مناسبی است که سینماگران با توجه به مضامین و محتوای غنی موجود در فرهنگ و ارزش‌های دینی ما باید خلق شود. آثاری مبتنی بر منافعملی که منجر به رونق گیشه‌های داخلی و کسب سهم مناسب از بازارهای جهانی شود.
در راه تحقق این آرمان، سازمان سینمایی یاور سینمای نجیب ایران و سینماگران صادق آن خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار