وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد عالی فعالیت های ورزشی دانش آموزان:

ایجاد شاخص های کیفی برای سنجش فعالیت های ورزشی ضروری است

وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد عالی فعالیت های ورزشی دانش آموزان: ایجاد شاخص های کیفی برای سنجش فعالیت های ورزشی ضروری است

کد مطلب: ۶۶۴۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، پيش از ظهر امروز، سيد محمد بطحايي در جلسه ستاد عالي فعاليت هاي ورزشي دانش آموزان در سال تحصيلي 97-96 ، در ساختمان شهيد رجايي، با اشاره به ضرورت و اهميت آموزش عمومي، اظهاركرد: هيچ كشوري به توسعه پايدار نخواهد رسيد مگر اين كه آموزش و پرورش عمومي آن به سطح قابل توجهي از توسعه يافتگي برسد.

وزيرآموزش و پرورش افزود: براي پيش بيني مسائلي همچون وضعيت سلامت جامعه در آينده، شلوغي و خلوتي دادگستري ها و بيمارستان ها بايد به سراغ مدارس امروز رفت و با سنجش كيفيت آموزش امروز، آينده را پيش بيني كرد.

وي تصريح كرد: در حوزه آموزش عمومي مدرسه بايد كانون اصلي برنامه هاي آموزش و پرورش باشد اما پس از انقلاب با ايجاد نهادهاي موازي، نقش مدارس در فرآيند يادگيري و ياددهي كم رنگ شده است.

بطحايي خاطرنشان كرد: در سال هاي اخير تلاش هايي در راستاي احياي نقش اصلي مدرسه و پررنگ شدن نقش تربيتي آن صورت گرفته است.

وزيرآموزش و پرورش ادامه داد: ايجاد نهادهاي موازي در كنار نظام تعليم و تربيت، كاهش بهره وري و فاصله گرفتن آموزش و پرورش از اهدافش را درپي داشته است.

عضو كابينه تدبير و اميد گفت: تمام امكانات ورزشي ايجاد شده بايد در خدمت دانش آموزان باشد و دانش آموزان به سهولت از آن بهره مند شوند.

بطحایی با اشاره به برنامه های ارایه شده به مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: توجه به محتوای برنامه های آموزشی، پرورشی و ورزشی از مواردی است که در برنامه مذکور برآن تاکید شده است. بنابراین در دولت دوازدهم همواره تلاش خواهیم نمود شادی و نشاط را در مدارس حاکم کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین ابزارهایی که می تواند میزان شور و نشاط را در بین دانش آموزان افزایش دهد و از آنجا به سطح جامعه گسترش دهد فعالیت های تربیت بدنی و ورزشی است .

وزیرآموزش و پرورش برتقویت امکانات ورزشی تاکید و خاطرنشان کرد: البته در برخی رشته‌های ورزشی نیازی به امکانات آنچنانی نداریم بلکه به شوق و انگیزه کافی نیاز داریم، بنابراین مدیران مدارس باید به این باور برسند که توسعه فعالیت ورزشی تنها توسعه سلامت نیست بلکه توسعه در همه ابعاد اجتماعی است .

وی بر ضرورت ایجاد شاخص های کیفی در فعالیت های ورزشی تاکید و تصریح کرد: تلاش های ورزشی ارزشمند است اما اگر شاخص های کیفی برای سنجش آن نداشته باشیم میزان تحقق اهداف مشخص نخواهد شد .

بطحایی تمرکز فدارسیون‌های مختلف ورزشی بر توسعه ورزش دانش آموزی را امیدوار کننده دانست و افزود: این موضوع بستر خوبی است تا شاخص های ورزشی را در برنامه‌ای کاملا واقع بینانه هدف گذاری کنیم تا ببنیم در پایان سال به چه شاخصی از اهداف رسیده ایم .

وی گفت: اعداد وارقام فعالیت های ورزشی زمانی موثرند که همراه با شاخص های کیفی باشند و نتایج فعالیت های تربیت بدنی به صورت عینی مشخص باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار