سمفونی سیمرغ صلح، تلفیقی از مرغ های صلح تمام جهان

نشست رسانه ای سمفونی نور (ویدئو میپینگ) "سیمرغ صلح" که با حضور رییس مجموعه برج آزادی، نماینده سازمان یونسکو در ایران و امیررضا سالاری تهیه کننده و کارگردان پروژه در مجموعه آزادی برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۴۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ صبح امروز نشست رسانه ای سمفونی نور (ویدئو میپینگ) "سیمرغ صلح" که با حضور رییس مجموعه برج آزادی، نماینده سازمان یونسکو در ایران و امیررضا سالاری تهیه کننده و کارگردان پروژه در مجموعه آزادی برگزار شد.
امیررضا سالاری در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از مجموعه فرهنگی هنری آزادی گفت: از مجموعه فرهنگی هنری آزادی آقای پایان و روابط عمومی آن تشکر می کنم زیرا در این برنامه بسیار با ما همکاری داشتند. یک سال است که در این زمینه فعالیت می کنیم این جنبش با مضمون صلح شروع شد و قرار است این برنامه را برای شما اجرا کنیم.
وی درباره محتوای این سمفونی بیان کرد: شعار جهانی یونسکو این است که از زمانی که جنگ شکل می گیرد در ذهن بشر هم صلح شکل میگیرد، از این شعار استفاده کرده ایم و سعی کرده ایم حرفی از خودمان نزنیم. تمام چیزهایی که درباره این برنامه گفته می شود همه نقل قول است. در پروژه (جان نخست) کارهایی کردیم که مدیون رسانه ها هستیم. در این اثر یک روایت داریم و آن را بیان می کنیم.
او درباره ویدئو مپینگ های موجود در ایران گفت: در خیلی از کنسرت ها و مراسمات می شنویم که می گویند کار ویدئو مپینگ کرده ایم ولی می بینیم که تصاویری که روی صحنه می اندازند را ویدئو مپینگ می نامند ولی پروژه ما در واقع کاری جدید است. جنبش وال استریت با یک ویدئو مپینگ شروع شد.
او افزود: به خاطر فضای میدان آزادی این پروژع بزرگ ترین پروژه ویدئو مپینگ ایران خواهد بود. در این پروژه به صورت غیر مستقیم از مضامین مذهبی هم استفاده کرده ایم. برای ایجاد صلح باید از هنرمندان بخواهیم که همه کاری برای ایجاد صلح بکنند.
سالاری درباره ارتباط هایی که با کشورهای دیگر برای ادامه فعالیت های سمفونی ویدئو مپینگ انجام شده است تصریح کرد: طبق رایزنی هایی که با سمفونی سیدنی و کسانی که متولی فرهنگ در آنجا هستند کردیم قرار است که فیلمی که در شب اول از برج آزادی گرفته می شود در تمام کمیسیون هایی که در آنجا وجود دارد پخش شود.
نعمت اله پایان رییس مجموعه آزادی درباره برج آزادی بیان کرد: سمفونی نور با عنوان سیمرغ صلح از 25 شهریور به مدت پنج روز در برج ازادی به اجرا در خواهد آمد.
او افزود: ایران از دیرباز طالب صلح بوده است هدف اصلیمان این است که به دنیا این پیام را برسانیم که ایران همیشه دنبال صلح بوده است و هیچوقت جنگی را شروع نکرده است. در این دنیای جدید که جنگ طلب ها سعی می کنند دنیا را به آتش بکشانند ما سعی می کنیم صلح برقرار کنیم.
او درباره دلایل انتخاب برج آزادی برای اجرای این برنامه تصریح کرد: دلیل انتخاب برج ازادی این بود که آن نماد فرهنگ و تمدن ایرانی است. این کار را مستمر انجام خواهیم داد، در هفته هر شب برنامه خواهیم داشت و آنرا به کشور های دیگر توسعه خواهیم داد. آزادی با اینکه همیشه آرامش دارد ولی مانند رودخانه ارس همیشه در حال تلاطم است. از برج آزادی شروع کرده ایم که پیام خودمان را به تمام جهانیان برسانیم. درهای برج آزادی به تمام هنرها باز است.
پایان درباره برنامه ریزی های برج آزادی در آینده گفت: درحال برنامه ریزی هستیم تا در یک فضای باز فعالیت های فرهنگی و هنری را انجام دهیم. شاید هر پنجشنبه در زیر برج آزادی یک برنامه فرهنگی اجرا کنیم. در اقدام بعدی هم می خواهیم فضای میدان آزادی را افزايش دهیم به خاطر همین دنبال بودجه هستیم الان هم قسمت هایی از این پروژه را شروع کرده ایم.
رییس مجموعه برج آزادی درباره آثار ایرانی گفت: دائما به هنرمندان می گوییم که آثار ایرانی تولید کنید ولی کیفیت این آثار خیلی پایین است ولی خیلی از موزه ها فکر می کنند این آثار باید در زیر زمین ها نگه داری شود درصورتی که هنرمندان نیاز دارند به این آثار هنری، تا بتوانند از آنها الهام بگیرند.
مهان نماینده سازمان یونسکو در ایران خطاب به سالاری بیان کرد: تبریک می گویم به سالاری که تقریبا یک سال پیش به ما مراجعه کردند و الان توانستند به هدف خود برسند.
او درباره دلیل ارتباط یونسکو با این برنامه ها گفت: در هفته صلح جهانی فرصتی داریم برای بازنگری به معنای اصلی صلح، امروز هر چقدر هم سعی کنند با نظامی گری صلح را برقرار کنند نمی توانند زیرا صلح نیازمند ابزار است و مهم ترین ابزار آن صلح است. وقتی ارزش این سمفونی ویدئو مپینگ را دیدیم برای همکاری و حمایت از آن بسیار علاقه مند شدیم. ویژگی این پروژه این است که برگرفته از تاریخ و ارزش های فرهنگ و تاریخ ایران است.
او افزود: اینها همه مجموعه ای است از اینکه صلح فقط مربوط به یک دین یا کشور نیست بلکه بسیار فراگیر است. وظیفه یونسکو هیچوقت برگزار کننده نداشته بلکه همیشه نقش حمایت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار