مدیرکل گمرک استان سمنان:

رشد درآمد گمرکی در استان سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: درآمد گمرک این استان در پنج ماهه نخست امسال 346 درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۶۶۳۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان ، علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان گفت : در پنج ماهه امسـال 184 هزار و 971 تن کالا به ارزش 73 میلیون و 273 هزار و 255 دلار از اين گمرك صادر شده است.

وی ادامه داد: هيدرو كربن سبك ، شمش سرب ، پودر لباس شویی ،کولر آبی ، سودپرک ، سيمان ، كرك بزی ، تولیدات یکبار مصرف، فروسیلیسم، انواع شيلنگ، کاشی و... از مهمترین کالاهای صادراتی این استان در سال 96 بوده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه این محصولات به 32 کشور جهان صادر شده افزود: كشورهای افغانستان، عراق، پاكستان، جمهوری كره، هند، امارات متحده عربی، تركيه، تركمنستان، ايتاليا، ارمنستان، ويتنام و ...از مهمترین بازارهای صادراتی این استان بودند.

سعدالدین، متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی گمرک سمنان را 396 دلار اعلام و تصریح کرد: صادرات این گمرک در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 22 و از نظر ارزش دلاری 25 درصد افزايش را نشان می دهد.

وی با اشاره به واردات این گمرک در پنج ماهه نخست سـال 1396 افزود: در این مدت 10 هزار و 533 تن كالا به ارزش 31 میلیون و 84 هزار و 623 دلار از اين گمرك ترخيص شده که عمده کالاهای وارداتی شامل ماشين آلات خط توليد و اجزا و قطعات آنها ، مواد اولیه کارخانجات بوده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان، با بیان اینکه كالاهای وارداتی از 20 کشور جهان وارد گمرک سمنان شده تصریح کرد : كشورهای ازبكستان، ايتاليا ، آلمان، تركيه، چين، ژاپن، سوئيس، انگلستان، جمهوری كره، امارات متحده عربی و... از مهمترین بازارهای وارداتی گمرک این استان هستند.

سعدالدین، متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی را دو هزار و 951 دلار برشمرد و گفت: کالاهای ترخیص‌شده گمرک این استان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 28 درصد و از نظر ارزش دلاری 92 افزايش را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: درآمد گمرك استان در پنج ماهه امسال با احتساب ضمانت‌نامه‌ها بالغ بر 118 هزار و 515 ميليون ريال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 346 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان سمنان، از کاهش کالاهای قاچاق و پرونده‌های قضايی گمرک خبر داد و گفت : در پنج ماهه امسـال هيچ پرونده قاچاقی در اداره كل گمرک استان سمنان كشف نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار