مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت خدمات هوایی ومنطقه ویژه اقتصادی پیام:

اشتغالزایی با تقویت شركت های دانش بنیان و صنعت آی سی تی درفرودگاه پیام

دکترزندی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام و دکتر دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی جلسه ای در روز دوشنبه روند طرح های حوزه ICT را بررسی کردند.

کد مطلب: ۶۶۱۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات هوایی پیام، دکتر زرندی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در جلسه امروز صبح دوشنبه به تشریح برنامه های توسعه ای بیست گانه شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام پرداخت .

وی با بیان این که یکی از وظایف مدیران، تعیین راهبردها و برنامه ریزی اجرایی جهت توسعه بیشترشرکت در حوزه ICT است گفت: با هدف تحقق برنامه های اجرایی و گسترش ظرفیت، امکانات و نوع فعالیتهای منطقه ویژه اقتصادی پیام وظایف اهداف و افق چشم انداز منطقه مورد بازبینی قرار گرفته و در این راستا به منظور فعال نمودن و استفاده بیشتر از توانمندی های موجود ، برنامه های توسعه ای در قالب ۲۰ طرح، تحت عناوین فاوا، زیرساخت، امور اقتصادی، سرمایه گذاری و هوانوردی تدوین گردید. وی افزود توسعه اقتصاد دانش بنیان موجب رونق تولید، اشتغالزایی و افزایش ارزش افزوده می‌شود و اگر به‌دنبال رونق اقتصادی استان و کشور هستیم باید زمینه رشد اقتصاد دانش بنیان را در استان فراهم کنیم.

در ادامه جلسه دکتر دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقش علم و پژوهش در حوزه صنعت اشاره کرد و افزود : فناوری اطلاعات و ارتباطات امروز به شكل ویژه‌ای وابسته به دانش و مراكز علمی و پژوهشی است. بی‌سبب نیست كه امروزه بزرگ‌ترین شركت‌های بزرگ در حوزه ICT رابطه نزدیكی با مراكز دانشگاهی برقرار كرده‌اند.

وی در ادامه به عنوان نمونه به روند رو به رشد مرکز علمی تحقیقاتی اصفهان اشاره کرد و افزود : این مرکز علمی به‌عنوان اولین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را باهدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و تاکنون توانسته به توان علمی بالایی برسد.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اعلام موافقت با راه اندازی شهرک آی سی تی در منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود : منطقه ویژه اقتصاد یپام به لحاظ نزدیکی به پایتخت و نزدیکی به مراکز علمی و تحقیقاتی می تواند بستر مناسبی برای ایجاد این شهرک باشد .

دوایی با مثبت ارزیابی کردن ایجاد شهرک بین المللی ict پیام با همکاری مشاوران سنگاپوری افزود : با توجه به تجربه مشاوران سنگاپوری در راه اندازی بیش از ده پارک علم و فناوری در کشورهای مختلف، دسترسی به شبکه ای از شرکتهای بزرگ و فعال در حوزهICT ، دسترسی به خطوط تولید، منابع و نیروی انسانی، برخورداری از تفکر و نگرش بین المللی در تولید محصول و شناخت مشتریان بین المللی ،این شرکت مشاوره ای میتواند رونق و تحول شگرفی را در منطقه ویژه اقتصاد پیام ایجاد کند .

در پایان جلسه دکتر زرندی به برنامه طرح جامع که یکی از اصلی ترین برنامه های توسعه ای بیست گانه می باشد اشاره کرد و افزود : برنامه طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام با همکاری مشاوران متخصص با جدیت در حال انجام است و تا کنون مطالعات و زون بندی منطقه توسط این تیم مشاوره ای به اتمام رسیده است.

مدیر عامل پیام گفت : امیدواریم با پایان این پروژه یک سند چشم انداز و نقشه راهی برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی پیام طراحی و تدوین شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار