مدير كل آموزش و پرورش خراسان رضوي:

توجه به دانش آموزان مناطق محروم از اولويت هاي اصلي است

مدير كل آموزش و پرورش خراسان رضوي در نشست مشترك اعضاي شوراي معاونين و روساي ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت:توجه به دانش آموزان مناطق محروم از موارد مهم سند تحول و از اولويت هاي كاري ما است.

کد مطلب: ۶۵۹۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، عليرضا كاظمي در گردهمايي روساي آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار داشت: فلسفه اين گردهمايي در آستانه آغاز سال تحصيلي بررسي چالش ها و مشكلات و راهكارهاي است.
وي رسيدن به تحقق سند تحول بنيادين و اهداف متعالي نظام تعليم و تربيت را مستلزم تعيين نقشه راه دانست و بيان كرد:روح حاكم بر سند تحول كيفيت و عدالت است كه آموزش و پرورش را به تعليم و تربيت تمام ساحتي مي رساند.
كاظمي با بيان اين كه براي دستيابي به سند تحول بنيادين بايد اهداف كلان ترسيم شود عنوان كرد: عدالت محوري، كاهش نابرابري ها در فرصت هاي تعليم و تربيت، افزايش پوشش تحصيلي در مناطق كمتر توسعه يافته، برابري جنسيتي در تعليم و تربيت، توجه به بانوان و دختران به طور ويژه، ايجاد زيرساخت مناسب و توجه به دانش آموزان محروم در مناطق محروم از موارد ذكر شده در سند تحول است.
وي بر توجه و ارائه خدمات به دانش آموزان محروم تاكيد كرد و گفت: بايد براي دانش آموزان محرومي كه فرصت تحصيل در مراكز استعدادهاي درخشان را ندارد تمهيدات لازم انديشيده شود و از نظر مادي، معنوي و روحي اين دسته از دانش آموزان تامين شوند.
مدير كل آموزش و پرورش خراسان رضوي تصريح كرد: كيفيت بخشي به آموزش در مدارس يكي ديگر از اركان مورد توجه آموزش و پرورش خراسان رضوي در سال تحصيلي جديد است كه تمامي نواحي استان بايد ذيل كيفيت بخشي برنامه مدون داشته باشند.
وي راه اندازي كميته كيفيت بخشي به مسائل آموزشي را يكي از اهداف اداره كل آموزش و پرورش استان خواند و اظهار كرد: در نظر داريم با بازنگري در سطح كلان فرايندها برنامه هاي زائد را از فضاي آموزش و پرورش كاسته و كارگاه هاي آموزشي و درس پژوهي را افزايش دهيم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار