در گفت و گو با پانا عنوان شد؛

کاهش خدمت سربازی با مهارت آموزی/اواخر شهریور همه چیز نهایی می شود

مدیر کل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: جلساتی با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم و صحبتهایی مبنی بر تاثیر داشتن مهارت در کاهش زمان خدمت سربازی شده و این هفته این مباحث نهایی خواهد شد.

کد مطلب: ۶۵۹۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد

سید محسن حسینی مقدم در گفت و گو با پانا در مورد تاثیر داشتن مهارت در کاهش زمان خدمت سربازی اظهار کرد: در این خصوص صحبت هایی با سرلشگر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح شده و در آینده اجرایی خواهد شد. این هفته جلسه ای با سرلشگر باقری خواهیم داشت و پیشنهادات لازم در این موضوع و جوانب آن را بررسی می کنیم.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش افزود: موضوع کاسته شدن زمان خدمت سربازی هنرجویانی که دوره های مهارت آموزی را در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش گذرانده اند، در جلسات بعدی مشخص می شود و هنوز چیزی قطعی نشده اما نکته مهم اینکه این موضوع جزو پیشنهادات بود. فکر می کنم اواخر شهریور همه چیز در این رابطه نهایی شود.

حسینی مقدم در خصوص تدوین نظام جامع کاردانش و فنی و حرفه ای، اشاره کرد: توجه به بحث نیروی انسانی هم اکنون شکل جدی‌تری گرفته تا در سال های تحصیلی آینده با کمترین مشکل در این حوزه مواجه باشیم. نظام جامع فنی و حرفه ای در دستور کار بوده و منتظر امضای وزیر آموزش و پرورش برای اجرا است.

وی اضافه کرد: در نظام جامع فنی و حرفه ای پیش بینی شده که از پایه پنجم ابتدایی چه تعداد دانش آموز هر سال به این شاخه اضافه می شود. همچنین مشخص است تا سال 1404 چه تعداد دانش آموز باید در شاخه فنی و حرفه ای داشته باشیم و یا چه درصدی باید وارد شاخه فنی و حرفه ای و هنرستان ها شوند.

اوایل شهریور بود که سردار سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح بر داشتن مهارت تاکید کرد و از راه اندازی ایستگاههای مهارت آموزی برای سربازان خبرداد.

وی با تاکید بر اینکه داشتن مهارت برای جوانان یک ضرورت است گفته که تلاش هایی مبنی کاهش زمان خدمت سربازی به واسطه داشتن مهارت صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار