در گفتگو با پانا مطرح شد؛

صدور کارت شناسایی برای فرزندان حاصل از ازدواج با اتباع خارجی

یک عضو فراکسیون زنان مجلس از تهیه کارت شناسایی برای کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی خبرداد.

کد مطلب: ۶۵۸۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد

معصومه آقاپور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا درباره طرح «اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» اظهارداشت: زنان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج می کنند، ازدواج دائم ندارند و به هرعلتی اگر از هم جدا شوند، فرزندان حاصل از این ازدواج تا 18 سالگی هیچ مدرک شناسایی نخواهند داشت.

آقاپور ادامه داد: این کودکان در زندگی خود دچار مشکل می شوند و نمی توانند ادامه تحصیل دهند و حتی تا 18 سالگی حق ازدواج هم ندارند.

این عضو فراکسیون زنان باتوجه به اقدامات صورت گرفته از طرف مجلس برای رفع این مشکلات گفت: به تازگی توانسته ایم اقداماتی برای تهیه کارت شنایی برای این کودکان انجام دهیم، که حداقل تا 18 سالگی بتوانند در جامعه فعالیت های عادی خود را داشته باشند. این کودکان بعد از 18 سالگی می توانند با مراجعه به سفارت کشور مربوطه نسبت به دریافت کارت هویت خود اقدام کنند.

طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال در کمیسیون قضایی مجلس

آقاپور در رابطه با طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال نیز گفت: این طرح هم اکنون به کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی داده شده و در حال بررسی است ، در حال حاضر نمی توانیم در رابطه با تصویب این طرح نظر قطعی دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار