امام جمعه اردبیل:

تروریسم دولتی مشکل اصلی منطقه خاورمیانه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:مشکل اصلی در منطقه خاورمیانه تروریسم دولتی است که در راس آن آمریکا ، اسرائیل و عربستان قرار گرفته اند و پایبند به هیچ قانون و میثاق بین المللی و انسانی نیستند.

کد مطلب: ۶۵۷۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: این رژیم های تروریستی به راحتی نهادهای بین المللی را دور زده و به جنایات خود در منطقه ادامه می دهند .
وی بیان کرد: فاجعه یمن و غزه 2 نمونه از محصول و جنایات تروریسم دولتی است، طبق گزارش سازمان ملل در 10 سال محاصره غزه تا کنون 2 هزار و 600 کودک معصوم شهید شده اند ، در سوریه نیز تاکنون بیش از 400 هزار نفر جان خود را از دست داده اند، در عراق حساب از دست رفته است، یمن نیز به بزرگترین فاجعه قرن تبدیل شده و تاکنون 10 هزار نفردر این کشور شهید شده اند .
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: آمریکا می خواهد با جنگ ، سرنیزه و دلار خاورمیانه جدید ساخته و با لوله توپ و هواپیماهای جنگی دموکراسی را صادر کند اما غافل است که سرنوشت میدان جنگ را دلار و اسلحه تعیین نمی کند وگرنه در عراق،افغانستان، سوریه ، یمن و لبنان شکست نمی خوردند .
عاملی اظهار کرد: جای تاسف است که ایران با اینکه بزرگترین مبارزه را با داعش و با تروریسم دارد از طرف سازمان ملل محکوم می شود، این سازمان به جای محکوم کردن عربستان، انصارالله را محکوم می کند، از یک طرف می گوید بشاراسد باید برود و از طرف دیگر می گوید منصور هادی باید برگردد و این تناقض جز با خرید این سازمان توسط قدرت های شیطانی درست نمی شود .
وی اضافه کرد: آمریکا بدون اجازه شورای امنیت به سوریه وارد شداست ، این کشور سازمان ملل، شورای امنیت و تمام کشورهای عضو را دور زده و با این تک روی و استبداد به آنها اهانت کرده اما از طرف سازمان ملل محکوم نمی شود انگار سازمان ملل و شورای امنیت برای محکوم کردن و ایجاد فشار برای جبهه مقاومت تشکیل شده است .
خطیب جمعه اردبیل در خطبه اول نماز نیز با استناد به فرمایش حضرت رسول اکرم(ص)، ایام دهه اول ذی الحجه را دارای شرافت ذاتی و قابلیت ویژه برای عبادت و دعا و استجابت دعا دانست و از اهالی استان خواست از روزه روز هشتم و نهم و از دعای روز عرفه و از احیای شب عرفه و عید غفلت نکنند .
عاملی اضافه کرد: طبق روایات، فلسفه قربانی اطعام مساکین و برخورداری آنها از گوشت قربانی و لحاظ حال فقراء و مستمندان است، همچنین قربانی بدل از عزیزترین دارایی انسان یعنی فرزند دلبند است و در ذبح شایسته است این بدلیت لحاظ شود تا انسان به مقام قطع تمام علایق برسد .
امام جمعه اردبیل همچنین گفت که هفته آینده به خاطر تقارن جمعه با عید قربان نماز جمعه برگزار نخواهد شد و به نماز عید قربان اکتفا خواهد شد. عید فطر مقدمه عید اضحی و این عید لقاءالله است و لذا اهتمام ویژه برای نماز عید اضحی بسیار شایسته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار