مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران خبر داد

پیش بینی ارائه ۴.۵ میلیون ساعت آموزش مهارتی در سال ۹۶

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به پیش‌بینی ارائه ۴.۵میلیون ساعت آموزش مهارتی در سال ۹۶ گفت:ظرفیت‌های بخش خصوصی ده‌ها برابر ظرفیت دولتی با هزینه‌های کمتر و بهره‌وری بیشتر در ارائه آموزش‌های مهارتی کارایی دارد .

کد مطلب: ۶۵۶۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا مجید طهرانیان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با حضور در همایش راهبردهای هدایت و توسعه آموزش های مهارتی در مجموعه تلاش با بیان اینکه بررسی استانداردهای موجود و تدوین استاندار جدید برای تغییر شیوه های آموزش مهارتی یکی از اهداف مهم این همایش است گفت:تمام مراکز آموزشی استان تهران برای ارتقای کیفی آموزش ها رتبه بندی شده اند. در این رتبه بندی ها مشخص شد که که با وجود فضای آموزشی بالا و امکانات مناسب میزان ارائه کمی و کیفی آموزش‌ها مطلوب نیست.

وی افزود: در این رتبه‌بندی هزینه‌های سربار و اضافه که در مجموع برای دولت ایجاد شده است استخراج شده و هم‌اکنون نیازمند واگذاری جدی امور به بخش خصوصی و استفاده از توان آنان در ارائه آموزش‌های مهارتی هستیم.

طهرانیان اظهار داشت: ظرفیت‌های بخش خصوصی ده‌ها برابر ظرفیت دولتی با هزینه‌های کمتر و بهره‌وری بیشتر در ارائه آموزش‌های مهارتی کارایی دارند و در بخش دولتی، سیاست‌گذاری و نظارت باید صورت پذیرد.

وی با اشاره به راهبردهای هدایت و توسعه آموزش‌های مهارتی گفت: این اقدام گامی موثر معرفی و تبیین عملکرد کارگروه برنامه‌ریزی درسی است که از میان صدها نفر کارگروه انتخاب شده است. توجه به منابع آموزشی و کمک آموزشی، سنجش و ارزیابی، تحقیق و پژوهش، چاپ و نشر فصلنامه و گاهنامه در کنار برگزار همایش‌ها و سمینارها با هدف ارتقای کیفیت آموزشی مورد توجه خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با بیان اینکه در سال جاری پیش‌بینی کردیم تا 4.5 میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی ارائه کنیم، گفت: این میزان 7 درصد بیش از پیش‌بینی‌ها در 4 ماهه ابتدایی امسال که امیدواریم این میزان تا 10 درصد افزایش نسبت به پیش‌بینی‌ها داشته باشد.

وی درباره لزوم ارتقای کیفی منابع انسانی و پاسخگویی به نیازهای آموزشی بازار کار در ارتباط با واحدهای صنعتی، اتحادیه‌ها و اصناف گفت: بررسی نیازهای مهارتی آحاد جامعه در برهه‌های مختلف زمانی از جمله مواردی است که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مورد مطالعه قرار گرفته است که به عنوان مثال تغییر شیوه کسب و کارها و سرعت تغییرات تکنولوژی این ضرورت را ایجاد کرد تا توسعه آموزش‌های مهارتی مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار