رئیس اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد:

لزوم گسترش مراودات سیاسی ایران و آلمان

نشست صمیمی سفیر آلمان با اتاق بازرگانی تبریز صبح امروزبا حضور سفیر آلمان در ایران ،رئیس اتاق بازرگانی تبریز و نمایندگانی از فعالان حوزه اقتصادی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۶۵۶۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این دیدار با اشاره به نقش اقتصادی مهم و فعال تبریز به دلیل واقع شدن در جاده ابریشم در گذشته و القا شدن آن به عنوان قطب تجارت ایران، لزوم گسترش مراودات جهانی در زمینه ی صادرات و واردات بخصوص با کشور آلمان را یاد آور شد و گفت: طی سال های گذشته به دلیل تحمیل سیاست های نا انصافانه بر ایران در روابط ایران و آلمان خلل وارد شده بود و از آنجایی که واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی در طول تاریخ در زمینه ی آموزش تکنولوژی با حضور موثر آلمان توانسته است مقام بزرگی در میان سایر واحد های تولیدی کشور و منطقه داشته باشد، لذا تحکیم روابط و توجه جدیتر به روابط سیاسی با آلمان باید در دستورکار ما قرار گیرد.

صمد حسن زاده همچنین با اشاره به واحد های صنعتی بزرگ نظیر ایدم که با مشارکت بسیار نزدیک آلمان تاسیس و شناخته شدند انتظارات خود را برای شناخت توانمندی ها و امکانات آذربایجان شرقی و همچنین توسعه فعالیت ها در کل کشور بیان نمود.

وی افزود: همین مراودات سیاسی بوده است که موجب شناخته شدن توانمندی تبریز در تولید قطعات اتومبیل،پتروشیمی و پالایشگاه،صنایع معدنی نظیر مس ،مواد غذایی،خشکبار شده است .

وی در پایان جلسه از شکل گیری مجدد روابط گسترده دوستانه و حضور هیئت های نمایندگی آلمانی درتبریز به دنبال فراهم شدن شرایط ارتباط تجاری و تکنولوژی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار