از ظرفیت های فرهنگی حوزه علمیه آستارا استفاده شود

فرماندار آستارا گفت: حوزه علمیه این شهرستان از قابلیت های علمی و فرهنگی بالایی برخوردار است و باید از ظرفیت آن برای توسعه فرهنگ دینی و مذهبی استفاده شود.

کد مطلب: ۶۵۴۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،یونس رنجکش در بازدید از حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) آستارا افزود: باید کمک کنیم حوزه علمیه بدون دغدغه در مسیر هدف های مورد نظر فعالیت کند و باید از توان فرهنگی آن برای صیانت از حریم دینی جامعه استفاده شود.
وی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات استاندار و نماینده ولی فقیه در گیلان، برنامه ریزی در راستای حمایت از حوزه علمیه آستارا به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی شهرستان و استان در دستور کار قرار گرفته است.
فرماندار آستارا اظهار کرد: تعلیم و تربیت طلبه ها و برنامه ریزی برای اعتلای فرهنگ دینی از وظایفی است که حوزه علمیه آستارا در این شهرستان برعهده دارد و در تولید سرمایه های اجتماعی کشور بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این بازدید گفت: خیران و مسئولان شهرستان آستارا باید در کنار ساخت مساجد و مدارس به ایجاد مراکز حوزه علمیه نیز توجه کنند و جای خالی حوزه علمیه خواهران به عنوان نیاز اساسی در این شهرستان احساس می شود.
وی پیشرفت جنبه های مادی را به همراه جنبه های معنوی ارزشمند خواند و اظهار کرد: ترویج دین و فرهنگ ناب اسلام مهمترین نیاز در همه زمان ها در جوامع اسلامی است و باید به صورت عملی تحقق یابد.
حجت الاسلام ناصر صالحی مدیر حوزه علمیه آستارا هم گفت: حوزه علمیه آستارا از سال 1368 به صورت غیر رسمی در یکی از مساجد شهر تاسیس و ساختمان فعلی آن در سال 1373 بنا شد.
وی ادامه داد: تا پیش از سال 1385 حوزه علمیه آستارا مجوز رسمی برای فعالیت نداشت و بعدها مجوز رسمی از قم دریافت کرد.
وی تصریح کرد: حدود 70 درصد طلبه های حوزه علمیه آستارا بومی هستند و تاکنون دو بار در این حوزه علمیه آئین عمامه گذاری برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار