بدون سرمایه گذاری فرهنگی، در جامعه ارتقاء ایجاد نمی شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تاکید کرد: دانایی ناشی از کتاب، سرمایه فرهنگی است و بدون سرمایه گذاری فرهنگی، هیچ ارتقاءای در جامعه ایجاد نمی شود.

کد مطلب: ۶۵۴۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،هادی نوری روز چهارشنبه در آئین معارفه مدیرکل جدید و تجلیل از سرپرست پیشین کتابخانه های عمومی گیلان افزود: سرمایه فرهنگی، ناشی از کتاب است که سرمایه اقتصادی تولید می کند.
وی با بیان اینکه هر کجا دانایی باشد قدرت هست و اطلاعات، قدرت پدید می آورد، بیان کرد: دانایی ،مطالعه کتاب و کتابخانه همبستگی اجتماعی و آرامش ایجاد می کند.
نوری روند احداث کتابخانه مرکزی رشت را در شأن مردم گیلان ندانست و اظهار کرد: تنها سالانه سه میلیارد و 700میلیون ریال برای تکمیل این پروژه اختصاص می یابد که به هیچ عنوان، کافی نیست.
کتابخانه مرکزی رشت دارای هفت هزار و 600متر مربع زیربناست که از سال 83 عملیات ساخت آن آغاز شده و تاکنون 50درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. تاکنون 41میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده که برای تکمیل به 150میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
در صورت افتتاح کتابخانه یادشده، به 25هزار نفر بصورت آنی و لحظه ای خدمات کتابخانه ای ارائه می شود و 500نفر بطور همزمان از خدمات این کتابخانه بهره مند خواهند شد.
مدیرکل کتابخانه های گیلان ادامه داد: رتبه گیلان به لحاظ فضای مطالعه در رتبه های آخر کشوری قرار دارد که این موضوع در شأن مردم متمدن و پیشرو گیلان نیست.
طی حکمی از سوی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ، هادی نوری به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان منصوب و از زحمات زهرا بدن آرا سرپرست پیشین این نهاد قدردانی شد.
هادی نوری دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی و عضو هیأت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه گیلان است و سابقه حضور به عنوان پژوهشگر در گروه جامعه‌شناسی فرهنگ در جهاد دانشگاهی گیلان، دفتر مطالعات سیاسی مرکز تحقیقات و مطالعات وزارت کشور و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در کارنامه کاری خود دارد.
103 باب کتابخانه نهادی، مشترک و مستقل استان گیلان، دارای یک میلیون و 106 هزار نسخه کتاب و 55 هزار و 702 نفر عضو فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار